Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris politika összességében pozitív környezet kínál a részvénypiacok számára. 2025-ben az üzleti ciklus új szakaszba lép, de az év során a geopolitikai eseményeknek is egyre nagyobb hatásuk lesz. A trendek, amelyek a közelmúltbeli árfolyammozgásokat diktálták, tovább folytatódhatnak, de új irányokra és a piacok növekedési területeinek kibővülésére is számíthatunk a Fidelity elemzői szerint, akik úgy vélik, izgalmas idők járnak most a részvénybefektetőkre.
Globális trendek
Akár tetszik, akár nem, a mérföldkőnek számító republikánus választási győzelem valószínűleg megerősíti az amerikai excepcionalizmust. Már a novemberi népszavazás előtt is arra lehetett számítani, hogy az amerikai vállalati árbevételek 2025-ben 14 százalékkal nőni fognak, és ezzel a növekedés, a sajáttőke-arányos megtérülés és a nettó adósságállomány szintje tekintetében megelőzik a legtöbb más régiót és a globális átlagot is. A választások felszították a piaci optimizmust azzal kapcsolatban, hogy a következő év vállalkozás-, növekedés- és innovációbarátnak bizonyul majd. Egyes ágazatokban a lehetséges vámok és az USA és Kína közötti további kereskedelmi súrlódások kockázatot jelenthetnek, de a várható fellendülés legalább részben segíthet a jövedelmeknek és enyhítheti a magasabb vállalati értékeltségek miatti félelmeket.
Mindazonáltal a befektetőknek idén sokkal válogatósabbnak kell lenniük. Jó példa erre a mesterséges intelligencia trendje. Egyrészt zajlik a vita a nagy technológiai cégek értékeltségéről: az Nvidia és mások még mindig rekordmagasságokban járnak, és lehet, hogy feljebb is van még, de mi már azt figyeljük, hogy mely cégek lesznek a következők, amelyek ebből a trendből profitálni tudnak majd. Az egyik csoportot nyilván a mesterséges intelligencia használatát elősegítő vállalkozások, az „enablerek” alkotják, de a jelenségnek végső soron sok, nem ennyire közvetlenül kapcsolódó iparág és a fogyasztók is haszonélvezői lesznek. Az Apple maga is egy vagyont keresett az okostelefonokkal, de azok megjelenése a meglévő és új vállalkozások széles körében is növekedést eredményezett. A vállalatok kevesebb mint egyharmada építette be eddig az AI-t és a gépi tanulást a működésébe, de több mint 70 százalékuk tervezi ezt: a mesterséges intelligencia gazdaságra gyakorolt hatása erősödni fog. Olyan terület ez, amelyen az USA vezető szerepe elsöprő és megkérdőjelezhetetlen.
Az évtized többi nagy strukturális trendje 2025-ben is folytatódik, ezért érdemes lesz odafigyelni rájuk. Az elhízás elleni gyógyszerek terén elért áttörés jelentős, de az AI-hez hasonlóan az Ozempic és a többi hasonló készítmény az egészségügyi indexekben szereplő, jelenleg profitáló vállalkozások körén túli területeken is markáns változást idézhet elő. A kórházak és edzőtermek használatának módjára gyakorolt, tovagyűrűző hatásokat már ma is emlegetik, de ezek mellett más példák is kialakulóban vannak. Az egészségügynek van egy másik fontos strukturális mozgatórugója is: a 65 év feletti népesség 2050-re megduplázódik, és a jövedelmünkből az egészségünk megőrzésére fordított hányad tovább nő.
Kapcsolódó cikkeink
Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Fidelity International befektetési kitekintő: fontos az időzítés
Az év során eddig csökkent az infláció, és a piacok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >