Fidelity: 2025 még nem a mesterséges intelligencia éve

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 28. 13:28

A mesterséges intelligencia egyelőre inkább divatos hívószó, mint valódi profitnövelő tényező, de a technológia – a Fidelity Elemzői Felmérés szerint – az év során némiképp javíthatja a vállalatok eredményeit. Az AI leginkább az ügyfélszolgálati és háttérirodai automatizálásban hoz előnyöket, például call centerek működésének hatékonyabbá tételével.

A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.

Bár egyes cégek már élvezik az AI termelékenységre gyakorolt előnyös hatását, a mesterséges intelligencia alkalmazásának széles körű elterjedése még várat magára.

Az élelmiszer-kiskereskedelemben az AI főként az árképzés és promóciók optimalizálására szolgál, ám hatékonyságnövelő hatása egyelőre nem egyértelmű. Az ASEAN-régióban az alacsony munkaerőköltségek miatt az AI alkalmazása kevésbé elterjedt.

A világ minden táján és ágazatában tevékeny több száz elemző véleményét összefoglaló elemzés azt valószínűsíti, hogy a vállalatok idén ugyan többet fognak költeni AI-ra, de a többség (72%) úgy véli, hogy ez a vállalatok nyereségességére idén nem lesz hatással. //

Kapcsolódó cikkeink