Fidelity: 2025 még nem a mesterséges intelligencia éve
A mesterséges intelligencia egyelőre inkább divatos hívószó, mint valódi profitnövelő tényező, de a technológia – a Fidelity Elemzői Felmérés szerint – az év során némiképp javíthatja a vállalatok eredményeit. Az AI leginkább az ügyfélszolgálati és háttérirodai automatizálásban hoz előnyöket, például call centerek működésének hatékonyabbá tételével.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
Bár egyes cégek már élvezik az AI termelékenységre gyakorolt előnyös hatását, a mesterséges intelligencia alkalmazásának széles körű elterjedése még várat magára.
Az élelmiszer-kiskereskedelemben az AI főként az árképzés és promóciók optimalizálására szolgál, ám hatékonyságnövelő hatása egyelőre nem egyértelmű. Az ASEAN-régióban az alacsony munkaerőköltségek miatt az AI alkalmazása kevésbé elterjedt.
A világ minden táján és ágazatában tevékeny több száz elemző véleményét összefoglaló elemzés azt valószínűsíti, hogy a vállalatok idén ugyan többet fognak költeni AI-ra, de a többség (72%) úgy véli, hogy ez a vállalatok nyereségességére idén nem lesz hatással. //
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >Az SAP újragondolja a vállalati alkalmazások jövőjét: az AI mindenhol jelen lesz
Az SAP idei Sapphire konferenciáján olyan úttörő technológiai fejlesztéseket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >