Fidelity: 2025 még nem a mesterséges intelligencia éve
A mesterséges intelligencia egyelőre inkább divatos hívószó, mint valódi profitnövelő tényező, de a technológia – a Fidelity Elemzői Felmérés szerint – az év során némiképp javíthatja a vállalatok eredményeit. Az AI leginkább az ügyfélszolgálati és háttérirodai automatizálásban hoz előnyöket, például call centerek működésének hatékonyabbá tételével.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
Bár egyes cégek már élvezik az AI termelékenységre gyakorolt előnyös hatását, a mesterséges intelligencia alkalmazásának széles körű elterjedése még várat magára.
Az élelmiszer-kiskereskedelemben az AI főként az árképzés és promóciók optimalizálására szolgál, ám hatékonyságnövelő hatása egyelőre nem egyértelmű. Az ASEAN-régióban az alacsony munkaerőköltségek miatt az AI alkalmazása kevésbé elterjedt.
A világ minden táján és ágazatában tevékeny több száz elemző véleményét összefoglaló elemzés azt valószínűsíti, hogy a vállalatok idén ugyan többet fognak költeni AI-ra, de a többség (72%) úgy véli, hogy ez a vállalatok nyereségességére idén nem lesz hatással. //
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus…
Tovább olvasom >Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/5. száma, amelynek bővített digitális…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >