Ficsak: fontos lépés az energiaitalok kiskorúaknak eladását tiltó törvényjavaslat
Fontos lépés az energiaitalok árusítását a 18 év alattiaknak tiltó törvényjavaslat benyújtása – közölte Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának (Ficsak) alapítója csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint a Ficsak évek óta elkötelezett a tiltó törvényi szabályozás kezdeményezésében. Több fórumot is tartott ez ügyben, és közvéleménykutatást készített a szülők körében, mivel az energiaitalok szabályozásának témaköre társadalmilag közös ügy – fogalmazott a klub alapítója.
Hozzátette: az energiaitalok káros hatásai, az extrém magas koffein- és cukortartalmuk komoly veszélyt jelenthet a fiatalabb generációnak.
Azt írta, a Nacsa Lőrinc és Hollik István kereszténydemokrata képviselők által a héten benyújtott törvényjavaslat rendkívül fontos, mivel Magyarországon a fiatalok energiaital-fogyasztása aggasztó méreteket öltött: egy felmérés szerint 78 százalékuk fogyasztja, és minden ötödik 10-14 éves gyerek már reggelire is rendszeresen iszik ebből az italból. Ez pedig jelentős egészségügyi veszélyt jelent – szögezte le Király Nóra.
A Ficsak energiaitalokkal kapcsolatos szülői véleményfelmérő kérdőíveiből kiderül: az ezer kitöltő 98,8 százaléka egyetértett azzal, hogy a kiskorú gyermekének ne legyenek elérhetők a kereskedelmi forgalomban lévő energiaitalok.
Király Nóra azt írta, a Ficsak örül annak, hogy küzdelmük célba ért, és civil munkájukkal hozzájárulhattak a törvénymódosító javaslat sikeréhez. A közzétett törvényjavaslat kimondja, hogy tilos 18. életévet be nem töltött személy részére energiaitalt értékesíteni, illetve kiszolgálni. A módosítás értelmében az energiaital-forgalmazás szabályainak megsértőire ugyanazok a szankciók vonatkoznak, mint az alkoholtartalmú ital, a dohánytermék, illetve a szexuális termék értékesítésére vonatkozó szabályok megszegőire.
A Ficsak bízik abban, hogy e törvénymódosítás hatására a jövő generációja egészségesebben élhet – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Keurig Dr Pepper a Ghost energiaital-márkát
A 7Up gyártója első körben 60%-os részesedést vásárol a márkában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >