Fiatalok, éjszakai vásárlások, átlagosan két perc alatt 2000 forintos költések – így indult az Auchan GO, amely az Év automatizált üzlete lett
Az Auchan GO az innovatív, személyzet nélküli üzlet jelenleg tesztidőszakban működik, és a környéken egyre több vásárlót vonz. A hétvégi és munkaszüneti napok, valamint az esti órák bizonyulnak a legforgalmasabbnak. A vásárlók több mint 80%-a 40 év alatti, és az átlagos kosárérték 2 000 forint körül alakul. A legkeresettebbek az alkoholmentes italok és az alapvető élelmiszerek. A mindössze 18 négyzetméteres kisbolt 0-24 órás vásárlási lehetőséget biztosít, amely gyors, kényelmes és bármikor elérhető vásárlási lehetőséget kínál olyan újszerű digitális megoldásokkal, amiért megkapta a Trade Magazin az Év automatizált üzletének járó díját.
A pilot időszak során a bolt forgalma a vártnál kissé lassabban emelkedik, ugyanakkor hosszú távon az Auchan számít a lakosok és a környékbeli vásárlók fokozatosan növekvő érdeklődésére. A legforgalmasabb időszakok a hétvégék és a munkaszüneti napok, amikor a környéken lévő boltok zárva tartanak. Éjszaka, 00:00 és 03:00 között is rendszeresen vásárolnak az automata kisboltban, különösen a nyári időszakban volt ez jellemző, amikor az esti órákra tolódott a forgalom.
A személyzet nélküli üzlet alapvetően a fiatalabb generációt vonzza: a vásárlók több mint 80%-a 40 év alatti. Az átlagos kosárérték 2 000 forint körüli, a visszatérő vásárlók azonban egyre több terméket visznek, előfordultak már több mint 15 termékből álló kosarak is. A legkelendőbb kategóriák az alkoholmentes italok, valamint az alapvető élelmiszerek, mint a tej, a felvágott, a sajt, az olaj és a liszt. A kínálat egyébként igazodik a vásárlói igényekhez, nyáron a jégkrémekből, de a hűvösebb idő beköszöntével például a pizzákból szélesebb a választék.
Az eddigi vásárlói visszajelzések döntően pozitívak. Az üzletbe látogatók értékelik az AI- alapú, gyors és személyzet nélküli vásárlási élményt, ugyanakkor többen rákérdeztek az adatvédelemre. Az Auchan válasza ezzel kapcsolatban megnyugtató, hiszen minden esetben a jogszabályi előírásoknak megfelelően járnak el. A bolt kialakításában több mint 50 munkatárs vett részt, míg az operatív működtetést az albertfalvai áruház látja el. Az első tapasztalatok szerint a digitális applikáció használata kezdetben kihívást jelentett, ezért az Auchan kiegészítő edukációs anyagokat készített és az applikációt is tovább fejlesztette, hogy a vásárlás egyszerű és gyors legyen. Az első vásárlások így átlagosan 5 percet vesznek igénybe, míg a visszatérő vásárlók már mindössze 2 perc alatt végeznek a boltban. A pilot során áramszünet nem történt, a kisebb internetes problémák adó-vevő fejlesztéssel megoldódtak. A rendszer képes volt azonosítani a regisztráció nélküli vásárlásokat és a visszaéléseket, amelyeket a rendőrséggel együttműködve kezeltek.
Egyértelműen érzékelhető az is, hogy az Auchan GO a környék lakosai számára orientációs ponttá vált. Az üzletet az előzetes felméréseknek megfelelően a parkban sportolók és családok is aktívan használják, annál is inkább, mert a bolt környezetét is rendezetté és zölddé tette a vállalat. Ennek is köszönhető, hogy több megkeresést kaptak új egységek nyitására főként logisztikai és ipari parkokban. A pilot időszakot egyébként egy évre tervezték, amely alatt a teljes működés optimalizálása és a hibajavítási folyamatok zajlanak.
„Sok munkát fektettünk az Auchan GO-ba és még sok dolgunk lesz a működés finomhangolásával, de a fogadtatása biztató. Ezt húzza alá a most elnyert díj is, amire nagyon büszkék vagyunk. Az Auchan GO a maga 18 négyzetméterével az üzletportfóliónk egyik véglete, a másik a 15 ezer m2-es dunakeszi hipermarketünk. Ez a két üzlet jól példázza, hogy a jövőben a legkülönfélébb vásárlói igényre igyekszünk választ adni a bolttípusok tekintetében is”
– mondta Vincze Géza, az Auchan Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az Auchan GO kezdeti időszaka megerősítette, hogy a gyors, kényelmes, éjjel-nappal elérhető vásárlási megoldás hosszú távon értéket teremt mind a vásárlók, mind a kereskedelem számára, amit a szakma az Év automatizált üzletének járó díjjal ismert el a Trade Magazin versenyén.
Kapcsolódó cikkeink
Újra átvilágítatta akadálymentességét az Auchan
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Olcsóbb tankolást hozott a hétvége az Auchan-kutakon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >13 nemzet és régió konyhájának ízei az Auchannál
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Felelősen a gyermekekért és fiatalokért – 10 millió forinttal támogatja az aktív életmód elősegítését a Nádudvari
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont az online vásárlás során
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A saját egészségéért is tesz, aki bekapcsolja a bérletmegújítást a BudapestGO-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >