Feszültségek és adatszolgáltatási akadályok a magyar turisztikai piacon
A hazai turizmusban érzékelhető belső feszültségek és az adatszolgáltatás problémái jelentős hatással vannak az ágazat szereplőire. A kisebb turisztikai vállalkozások arra panaszkodnak, hogy a nagyobb szereplők hátrányosan érintik őket, de a pontos okok még nem tisztázottak. Közben az adatok elérhetősége és minősége is gátat szab az iparág fejlődésének.

Az adatok elérhetősége és minősége is gátat szab az iparág fejlődésének
Az NTAK, amelyet a magyar turisztikai ágazat legnagyobb digitális fejlesztésének szántak, adatgyűjtési és szolgáltatási problémákkal küzd. Az adatszolgáltatás nehézségei különösen érzékenyen érintik a kisebb vállalkozásokat, akik arra panaszkodnak, hogy nem férnek hozzá az országosan releváns adatokhoz, ami hátrányosan befolyásolja üzleti és stratégiai döntéseiket – írja az Index.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központot a Magyar Turisztikai Ügynökség üzemelteti, amelynek célja, hogy valós időben biztosítsa a turisztikai adatokat. Azonban a vállalkozások jelentése szerint az adatok gyakran hiányosak vagy nehezen hozzáférhetőek. A KSH által közzétett információk csak összegzésszerűek, és hiányoznak belőlük az egyes települések vagy régiók részletesebb adatai.
A helyzetet bonyolítja, hogy a kis vállalkozások gyakran kiszorulnak az adatokhoz való hozzáférésből, ami korlátozza az ő fejlődési lehetőségeiket is. Az NTAK által kezelt adatokhoz való korlátozott hozzáférés a szektoron belüli egyenlőtlenségeket erősíti, amelyek hosszú távon az egész ágazat versenyképességét befolyásolhatják.
A Magyar Turisztikai Ügynökség válaszul létrehozta az NTAK Iránytű aloldalt, amely visszamutatja a szálláshelyek saját adatait és összehasonlítja azokat a nemzeti átlagokkal. Ez a lépés segíthet a vállalkozásoknak jobban megérteni saját piaci helyzetüket és hatékonyabban tervezni a jövőt.
Kapcsolódó cikkeink
Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >Visit Hungary: mintegy hétszázezren pihentek Magyarországon a tavaszi szünetben
Húsvét után sem enyhült az utazási kedv, így az áprilisi…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >