Fesztiválok emelik a pezsgőkultúrát
A pezsgőpiac az elmúlt egy évben kismértékű növekedést mondhat magáénak. A Nielsen felmérései alapján az időszakról időszakra történő növekedést csak egy-egy visszalépést mutató intervallum töri meg. A keresletben jelentős változások nem tapasztalhatók. A sztenderd a 0,75 literes és a 0,2 literes kiszerelés pozitív irányú elmozdulását, míg az egyéb méretekben (0,375, 1,5, 3,0 literes) forgalmazott pezsgő kisebb mértékű visszaesését tudhatjuk magunk mögött. Jelentős átrendeződés nem mutatkozik, ugyanakkor a magasabb értékű methode transvasée, illetve methode traditionnelle pezsgők fogyasztók általi megismerése és megkedvelése egyre inkább észrevehető. A pezsgő- és borfesztiválokon jelentős számú látogató céltudatosan a nyers pezsgőket keresi. Szerencsére ezeket az igényeket felismerve az élelmiszerüzletek polcain is egyre több helyen látható a száraz pezsgők mellett különlegesen száraz (brut) pezsgő is.
A magyar fogyasztók nagyobbik része azonban továbbra is az édes ízeket kedveli. A kategórián belül is növekszik az alacsonyabb alkoholtartalmú, könnyed, illatos, édes pezsgők (pl. Törley Fortuna) részesedése. Továbbra is a legkedveltebb édes pezsgő a Törley Charmant doux, de ennek rosé változata is sikeres.
A hazai pezsgőpiacon is – főleg az év utolsó 2 hónapjában – egyre nagyobb számban találkozhatunk hozzáadott értékkel kínált termékekkel. A díszdoboz önmagában nem kellőképpen vonzó a fogyasztók számára, ezért elsősorban poharat vagy más ajándéktárgyat csomagolnak a forgalmazók a főleg magasabb értékű pezsgőkhöz.
A Törley Kft. ebben az évben először, de a siker okán nem utoljára nyári pezsgőpromóciót szervezett. Ennek lényege, hogy a néhányak számára már ismert ínyencséget, a pezsgőt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >