Fesztivál után
A zárás utáni talán legelső számvetést kaptuk lapzártánkkor Zilai Zoltántól, a Budapest Borfesztivált szervező Magyar Szőlő-és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől.
– Ritka adomány: tökéletes volt az időjárás a rendezvény négy napja alatt, amit bő évtizede már, hogy utoljára elmondhattunk. Ez szakmai szempontból is ideális körülményeket jelentett ahhoz, hogy objektív terhelési próba alá vessük a rendszert. Úgy tűnik, jól helytálltunk; már eddig is sok dicséretet kaptunk. Sokat jelent, hogy munkatársaim legtöbbjével már régóta együtt dolgozunk, és számos partnerünkkel akár kézfogással is szentesíthetünk üzleteket.
Nagyjából 40 ezer látogatónk volt – a pontos számot később tudom megmondani –, ám a büszkeségünk most elsősorban abból adódik, hogy a látogatói igényesség érezhetően nőtt. Erre a legjobb bizonyíték: az első adatok szerint a négy nap alatt forgalmazott áruk értéke 20 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest. Úgy számoltunk, hogy az átlagos látogatói költés 8-10 ezer forint körül lehetett.
A vendégeket 160 borász kiállító és kéttucatnyi ételt kínáló stand várta, valamint 4 színpad nívós zenei programokkal. A fesztivál látogatói között nagyon magas volt a külföldiek száma – ez minden bizonnyal a remek körülményeknek, a rendezettségnek, a rendezvény ünnepjellegének is köszönhető.
A vendégország idén Chile volt, a világ 5. legnagyobb borexportőre, ugyanakkor 7. legnagyobb bortermelője. A követségtől kapott reakciók alapján úgy látjuk, a dél-amerikai kollégák elégedettek voltak, ami aligha csoda, hiszen már a déli órákban is rengeteg látogató nézegetett, kóstolt standjuknál. A chileiek nem a legújabb boraikat hozták, inkább – mivel több magyar importőrrel is dolgoznak – következetesen a már itt lévők megerősítésére, ismertebbé tételére koncentráltak. Más koncepcióval érkeztek például a horvátok, akik az országimázs-építés jegyében legkülönlegesebb tételeikkel érkeztek.
Főtámogatónk, a SPAR mellett hálásak vagyunk segítségükért a Miniszterelnökségnek és a NEFMI-nek. Jelenlegi számításaink szerint a rendezvény kiadásainak 10 százalékát fedezhettük támogatásokból, de ez az arány még változhat, mert bizonyos pályázatainkkal kapcsolatban a döntést ezután hozzák meg.
Sokszor vetődött fel a kérdés, meddig lehet borünnepünk helyszíne a Budavári Palota. Minden, a közelmúltban teret kapott tévhitet eloszlathatok: a Budavári Borfesztivál még jó ideig marad a helyén. Nem kizárt, hogy a Várnegyedben folyó építkezések időnként kisebb kompromisszumokra kényszerítenek bennünket, de jövőre és később is itt várjuk vendégeinket. //
Fotók: Budapest Borfesztivál/Szigetváry Zsolt
Kapcsolódó cikkeink
Sneakerness Fesztivál: pop-up üzlettel és interaktív játékokkal készül a SPAR
Mini pop-up egység, chill zone és különféle interaktív játékok várják…
Tovább olvasom >Innováció és természet találkozása: A Herbiovit újdonságai megérkezte a SPAR üzletekbe
Elsőként a SPAR és INTERSPAR polcaira került ki a Herbiovit…
Tovább olvasom >Közel 900 milliós korszerűsítés a celldömölki SPAR szupermarketben
Modern belső teret kapott, és új grillpulttal is kiegészült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >