Fertőtlenítőszer készülhet az el nem fogyasztott olasz borokból
Százötven millió liter bor maradt az olasz bortermelők nyakán tavaly a járványvédelmi korlátozások okán bezárt éttermekben és bárokban kiesett fogyasztás miatt. A készletből fertőtlenítőszert készítenének egy javaslat szerint.
A Coldiretti mezőgazdasági szervezet felmérése alapján tavaly 150 millió literrel több bor maradt az olasz bortermelők készletein, mint egy évvel korábban. A 2021. január 31-i állás szerint az olasz pincészetek 6,9 milliárd liter fogyasztásra kész borral rendelkeztek.
Tavaly az olasz borexport 2,2 százalékkal csökkent a 2019-eshez képest, ami 6,29 milliárd eurós bevételkiesést okozott az olasz pincészeteknek.
A Coldiretti szükségintézkedések mihamarabbi bevezetését várja a kormánytól a borászatok helyzetének az enyhítése érdekében, beleértve 150 millió eurós támogatást is a felhalmozott többletkészletek lepárlásának a finanszírozására. A lepárlással ugyanis 25 ezer liter alkoholt lehetne előállítani fertőtlenítő gél gyártásához, amivel ki lehetne váltani annak importját. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Megnyitotta 3000. európai üzletét az Action Olaszországban
Mérföldkőhöz érkezett az európai non-food diszkontlánc, az Action: megnyitotta 3000.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >