Férfiéleteket mentett a novemberi bajusz
Ahogy minden évben, a Jameson idén is teljes vállszélességgel vonult fel a férfiakat érintő egyik legnagyobb csatában és társként állt a MentsManust alapítvány mellett novemberben. Az ír whiskey márka a Movember mozgalom újragondolásaként hívta életre a Bajszosok Klubját, ezzel is felhívva a figyelmet a férfiak egészségügyi problémáira és azok megelőzésére. Az edukációs kampányban a novemberi bajusz 2021-ben is a minőségi menőség jelképe volt, ennek is köszönhető, hogy múlt hónapban érzékelhetően megnőtt azoknak a száma, akik részt vettek a MentsManust ingyenes szűrésein.
Csak Magyarországon évente ötezer férfinél diagnosztizálnak prosztatarákot, melyek közül a statisztikák szerint 1500 halálos kimenetelű. Ennek nem kellene így lennie, hiszen ha a betegséget időben diagnosztizálják, a gyógyulás esélye is hatványozottan magasabb.
Az angol moustache (bajusz) és november szavak keresztezéséből kialakult Movember mozgalom célja éppen az, hogy felhívja a férfiak figyelmét a szűrővizsgálatok, kivizsgálások jelentőségére és tudatosítsa bennük, hogy az egészség nem magától értetődő, azért igenis tenni kell.
Sokan tudnak azonosulni a kampánnyal
Honti Dániel, a MentsManust alapítvány vezetője elmondta, az idei kampánnyal minden tekintetben nagyon elégedettek, és egyúttal köszönetet is mondott a Jamesonnak a támogatásért.
„Rengeteget köszönhetünk a munkájuknak, hiszen az adományokból férfiéleteket próbálunk megmenteni. A járványhelyzet megnehezítette a dolgunkat, de az idei kampány a várakozásainkat is felülmúlta, rengeteg telefonhívást kaptunk nap mint nap azzal kapcsolatban, hol lehet kivizsgálásra menni, és az ingyenes szűréseinken is szép számmal jelentek meg a férfiak” – mondta.
Mint fogalmazott, a novemberi bajusznak nagyobb az értéke, mint más arcszőrzetnek, az elmúlt években ez a minőségi menőség jelképévé vált. A következő esztendőre is vannak már megkereséseik az ország számos pontjáról, többek közt Szegedről és Pécsről is érdeklődtek az ingyenes szűrési lehetőség iránt.
Közölte azt is, ugyan a koronavírus miatt valamelyest korlátozottabbak voltak a lehetőségeik 2021-ben, így is több mint ezer férfit szűrtek meg, akiknek a 17 százalékánál mértek magas PSA szintet.
Figyelemfelhívás humorral fűszerezve
A Jameson évek óta együtt dolgozik és folyamatosan egyre szorosabbra fűzi kapcsolatát a MentsManust egyesülettel, idén pedig egy teljesen új koncepcióval álltak elő. Pesti Gergely, a cég márkamenedzsere elmondta, úgy érezték, a Movember kezd kicsit elfáradni, ezért megpróbálták felfrissíteni a kommunikációt.
„A csapatunk szerette volna továbbgondolni az edukációs kampányban való részvételt, ezért életre hívtuk a Bajszosok Klubját. Ez klasszikus értelemben véve nem egy klub, nem kötöttük regisztrációhoz a részvételt, nem tartottuk számon a tagokat, de ha valaki beállt az ügy mögé, akkor idézőjelesen felvételt is nyerhetett. A belépő lényegében a bajusznövesztés volt” – fogalmazott.
Közölte, idén szerettek volna még több emberhez eljutni, ezért a bevezető kampányban is sejtelmesek maradtak. Bár ki lehetett következtetni, mi is lesz a Bajszosok Klubjának a lényege, mégis jobban megütötte az emberek ingerküszöbét, mintha szimplán a Movember mozgalmat hirdették volna.
Pesti Gergely szerint a visszajelzések kivétel nélkül pozitívak voltak. A márkát sokan kedvelik, és sikerült közvetlenül, némi humorral fűszerezve megszólítani az embereket, akikre ez így nem volt elrettentő hatással. A sikert jól szemlélteti, hogy a közösségi oldalakon sokan barber shopokból bejelentkezve küldtek a Jamesonnak bajszos fotókat, pedig erre nem is készített felhívást a vállalat.
Bajszosok Klubja számokban
Az akcióhoz csatlakozó vendéglátóknál összesen 894 liter Jameson fogyott a kampány ideje alatt, a cég így 894 ezer forintot ajánl fel a MentsManus egyesületnek.
A whiskey márka emellett Egerben is szervezett egy kóstolást 23 fő részvételével, ahol további 115 ezer forint adomány gyűlt össze a jótékonysági célra.
A 17 résztvevő barber shopban 281 vendég fordult meg a kampányhoz csatlakozva bajusz- vagy szakálligazításra, akik összesen 311 ezer forintot gyűjtöttek ezáltal a MentsManusnak.
Ez azt jelenti, hogy több mint egymillió forint gyűlt össze a Jameson és az alapítvány közös akciójában.
A Bajszosok Klubja weboldalon 84 465 egyedi felhasználó fordult meg 2 hónap alatt, miközben a közösségi oldalakon több mint 2,6 millió 18 év feletti felhasználó találkozott az üzenettel, videóval. Emellett az egyéb online felületeken (hírportálokon, lifestyle és egyéb tartalmak mentén) is ugyancsak több mint 2,1 milliós elérést generáltak a márka hirdetései.
A Facebookon egyébként 4 127 240 követője van a Jamesonnak, ami jól tükrözi a márka 78,2 százalékos ismertségét a 18-45 évesek között egy friss kutatás alapján.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >