Férfi hajápolás: stílus és innováció
Ma már egyre több férfi keres tudatosan olyan termékeket és technikákat, amelyek nemcsak a haj egészségének megőrzését, hanem annak formázását, ápolását és karakteres megjelenését is szolgálják.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.

Karsai Mariann
brand manager
Henkel
Karsai Mariann, a Henkel Magyarország Kft. márkamenedzsere az NIQ adatai alapján megállapítja, hogy a teljes hajápolási piac 2024 első félévében 19,9%-os növekedést mutatott az előző év azonos időszakához képest, amely értékben 10,1%-kal, volumenben pedig 9,8%-kal nőtt.
– Továbbra is a drogériák jelentik a domináns csatornát, az eladott érték 68,6%-a ott valósult meg 2024 első félévében – jelzi Karsai Mariann.

Tóth Péter
trade marketing
manager
L’Oréal Magyarország
Tóth Péter, a L’Oréal Magyarország trade marketing managere a férfi hajápolási kategória számaiba nyújt betekintést, ugyancsak az NIQ kimutatása alapján.
– A 2024. év elejétől júniusig tartó időszakból látszik, hogy a kategória értékben 1,6%-kal nőtt, míg a mennyiség 4,0%-kal csökkent. A férfi hajápolás terén is a drogéria a fellendülés motorja, 2024 első félévében 14,4%-os értékbeli növekedéssel. A kereskedelmi márkák az idei év első felében 3,8%-os fejlődést mutattak, a kategória erősödése ezekből ered, míg a gyártói márkák forgalma 7,5%-kal esett vissza – részletezi a szakember.
Márkafiatalítás
A Henkel legnagyobb hajápolási márkái a Gliss, a Schauma és a Syoss, az utóbbi kettő rendelkezik kifejezetten férfi portfólióval is.
– A Schauma márkánkon a tradicionális, családi márkaimázs megtartása mellett célunk a releváns innovációkkal történő fiatalítás. 2024 őszén kifejezetten a korpásodás és a hajhullás problémájára fókuszálunk, három új termék is érkezik a portfólióba – vetíti előre Karsai Mariann.
A Schauma Hair Booster sampon (400 ml) és tonik (200 ml) a jelenleg óriási népszerűségnek örvendő koffein összetevővel segíti a hajnövekedés serkentését, célzottan a férfi fogyasztókra szabva. A Schauma Korpásodás elleni Sensitive sampon (400 ml), mely normál és érzékeny fejbőrre lett kifejlesztve, aloe vera-kivonattal teszi könnyebbé a korpa eltávolítását és a fejbőr nyugtatását. Szintén megújul a már régóta nagy népszerűségnek örvendő Schauma Men Korpásodás elleni Intenzív sampon (250 ml és 400 ml), mely gyömbérrel járul hozzá a viszkető, korpás fejbőr hatékony tisztításához és a korpa elleni küzdelemhez.

Az eladások több mint kétharmadát a drogériák adják
Trendek és tendenciák
Tóth Péter úgy látja, hogy a legnépszerűbb az elsődleges tisztítás, vagyis a sampon kategória, majd a styling következik, különösen a wax, a zselé és a hajlakk. Csak ezután jön a hajápolás, amely egyre inkább terjedő trend. A férfi hajápolási szektorra is igaz, hogy a nagy kiszerelés irányába mozdul el, de közel sem olyan dinamikusan, mint ahogy azt a samponok esetében tapasztaljuk.
Karsai Mariann szerint a leginkább innovációvezérelt szegmens a treatment, a fogyasztók e téren a legnyitottabbak az újdonságokra. A különleges fejbőrápoló szérumok szélesedő felhasználói tábort tudhatnak maguk mellett a férfiak körében is.
– A férfi szegmensben is kiemelt szerep jut az összetevőknek. Ilyen például a koffein, melyről tudjuk, hogy sikeresen serkenti a hajtüszők aktivitását. Megfigyelhető emellett az arcápolásban ismertté vált összetevők hajápolási termékekben való gyakori használata is.
Bővülő portfólió
A L’Oréal mindkét nagy márkájánál idén vezették be a kifejezetten uniszex, női és férfi célközönségnek szánt termékcsaládot. A L’Oréal Paris Elseve márkán a Hyaluron Pure-t, mely gyorsan zsírosodó fejbőrre, de ugyanakkor dehidratált hajhosszra nyújt megoldást szalicilsav és hialuronsav kombinációjával. A Garnier Fructis márkán pedig a Strength&Shine termékcsaládot, mely B6-vitaminnal és niacinamiddal teszi ellenállóbbá és fényesebbé a gyenge és fakó hajat.
– A népszerű uniszex/férfi hajápolás samponokat próbáljuk minél nagyobb kiszerelésben biztosítani 400 ml–1000 ml közötti méretben. Illetve az elmúlt években a hajápoláson belül is több olyan innovációt vezettünk be, amely a férfiaknak is hasznára válhat. Ilyen többek között a hajhullás vagy a zsíros fejbőr elleni hajszérum – emeli ki Tóth Péter. //
Kapcsolódó cikkeink
Hajápolás 2025: új irányok és piaci trendek
A hajápolási piac folyamatosan változik, ahogy a fogyasztói igények, az…
Tovább olvasom >Henkel a jótékonysági elköteleződés jó példája: közel 330 millió forint adomány
A Henkel Magyarország Consumer Brands üzletágánál a tavalyi évben különösen…
Tovább olvasom >Kávé helyett matcha? Egyre népszerűbb a zöld tea por az energialöketért
A reggeli kávé évtizedek óta a napindítás elengedhetetlen része sokak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >