FEOSZ: nem biztosított fogyasztóvédelmi egyesületek működése
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint nem biztosított a civil egyesületek állandó működése, nem fizethetők ki a bérleti díjak, így a civil fogyasztóvédelmi egyesületek nem tudnak kiszámítható keretek között működni.
A FEOSZ pénteki, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: több alkalommal megkeresték a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot (NFM) a civil fogyasztóvédelmi szervezetek számára kiírt pályázatokkal összefüggő problémákkal kapcsolatban, érdemi változás azonban nincs. Az állandó működési költségek fedezésére a Nemzeti Együttműködési Alap szolgál, ám a szövetség pályázata nem részesült támogatásban – közölték.
Az NFM az MTI megkeresésére közölte: a hatékony fogyasztóvédelem érdekében változatlanul számít a széles fogyasztói rétegeket eredményesen megszólítani képes civil szervezetek munkájára.
A tárca tájékoztatása szerint 2015-ben és 2016-ban is jelentős forrást, összesen több mint 132 millió forintot biztosít az egyesületek tudatos fogyasztói magatartást elősegítő szakmai tevékenysége támogatására.
Az NFM közölte: tavaly 17 fogyasztóvédelmi civil szervezet feladatellátásához járult hozzá az évről évre meghirdetett pályázatával. A FEOSZ 2014-ben 23,9 millió forint, 2015-ben pedig 20 millió forint támogatásban részesült. A kormány a költségvetésen keresztül az elmúlt két évben 43,9 millió forinttal segítette a FEOSZ munkáját.
A fogyasztóvédelemért felelős minisztérium stratégiai célkitűzései között szerepel, hogy a szakterület a következő években összességében nagyobb forrásmennyiségből tudjon gazdálkodni – írta a minisztérium. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >