Fényvédelem télen-nyáron

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 04. 24. 08:43

Tavaly a sokéves átlagnál alacsonyabb volt Magyarországon a napsütéses órák száma, azonban ez nem befolyásolta a napozószerek eladását. A gyártók úgy látják, ebben a szegmensben is egyre több a tudatos fogyasztó, azonban további edukációra van szükség ahhoz, hogy az emberek tisztában legyenek a napvédelem fontosságával, és azzal, milyen faktorszámú terméket válasszanak bőrtípusuknak, illetve aktivitásuknak megfelelően.

napozási termékekről a fogyasztók tudatában még mindig az áll, hogy szezonális termékek, csak nyáron, napozás, strandolás közben van szükség rájuk. Kevesen tudják, hogy túrázás, biciklizés vagy éppen városnézés közben is fontos a fényvédelem, sőt a téli hónapokban, például síelés közben sem tekinthetünk el tőle, hiszen a hó, a jég visszaveri az UV-­sugarakat. A téli napsütés ereje a hegyekben hasonló, mint nyáron vízpartközelben.

Jáger Melinda
marketingvezető
Beiersdorf

– Továbbra sincs a köztudatban, hogy a fényvédelem a hétköznapokban is rendkívül fontos. Szerencsére már egyre több arcápolási és arcra való dekorkozmetikai termék tartalmaz fényvédőt – hangsúlyozza Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. marketingvezetője, aki felhívja a figyelmet: az SPF (Sun Protection Factor, magyarul FF-nek is hívjuk, mint fényvédő faktor) valódi jelentése még mindig ismeretlen az emberek többségének, és a fogyasztók megítélése szerint minél magasabb a terméken szereplő szám, a termék annál jobb. A tudatos napimádók tudják, hogy az SPF-szám ugyan valóban azt határozza meg, hogy mennyire hatékony az adott fényvédő termék, de ez emberenként, azaz bőrtípusonként változó. Ahhoz, hogy a számunkra legmegfelelőbb terméket válasszuk ki, tisztában kell lennünk a saját bőrtípusunkkal (bőr-, haj-, szemszín függvénye), így tudjuk meghatározni, hogy mekkora faktorszám ideális számunkra, és hogy milyen hosszan képes a bőr megvédeni saját magát. Bőrtípustól függően, ez az idő általában 5 és 30 perc közötti időtartamot takar.

– Az esetek döntő többségében a fogyasztók nem tesznek különbséget a felnőtteknek és a gyerekeknek szánt termékek között, pedig a babáknak és a gyerekeknek magasabb fokú napvédelemre van szükségük. A NIVEA SUN kínálatában számos termék megtalálható, melyek kifejezetten a gyermeki bőr igényeinek megfelelően lettek kifejlesztve: magas és azonnali fényvédelem, rendkívül vízálló formula és a gyermekek számára is mókás kiszerelések – teszi hozzá Jáger Melinda.

Fontos szempont a faktorszám és az összetevők

A Dr.Kelen termékeket gyártó és forgalmazó HighCosm Bt. SunSave termékcsaládjának széles választékában F6-tól egészen az F50+ faktorszámig megtalálhatók napozószerek, spray, olaj, krém, valamint tej formulában egyaránt.

Horváth-Kelen Réka
kereskedelmi és
marketingvezető
HighCosm

– Ebben a szegmensben egyre erősebbek a drogériák. Élelmiszerláncokban ezzel párhuzamosan csökken az eladás, kivéve a nagy hipermarketeket. A naptej különösen „bizalmi” termék, hiszen nagy a kockázata, ha nem nyújt megfelelő védelmet, illetve a felhasználó egyértelműen tapasztalja, hogy véd-e az adott termék vagy nem (vagyis leég-e vagy nem). Ezért ebben a kategóriában jobban ragaszkodnak a vásárlók az ismert, megbízható márkákhoz, amelyek már évtizedek óta helyt állnak – jegyzi meg Horváth-Kelen Réka, kereskedelmi és marketingvezető.

Legfontosabbnak egyértelműen a faktorszámot tartja, elmondása szerint egyre erősebbre mutatkozik igény. Gyerek naptej esetében az F30-as krém fogyása folyamatosan csökken, míg az F50-esé nő, felnőttek körében az F30 a legkeresettebb. Egy szűk, de hűséges réteg az alacsony faktorszámú bronzolajat kedveli, mert szeret minél jobban lebarnulni.

– Egyre egészségtudatosabbak a vásárlók, értékelik a tartósítószer-mentes és természetes fényvédőt is tartalmazó termékeket. A Dr.Kelen számára ez igen örvendetes tendencia, hiszen mi fennállásunk óta, immár több mint 25 éve ezt a filozófiát követjük, tehát a többi termékhez hasonlóan természetesen SunSave naptejeinket is tartósítószer és színezőanyag nélküli összetételben kínáljuk – ismerteti a vállalat kereskedelmi és marketingvezetője.

Fontos a termék vízlepergető összetétele is, hogy strandolás közben is védelmet nyújtson, valamint az, hogy arcra is alkalmazható legyen, hiszen kevesen vásárolnak külön arcra fejlesztett naptejet.

– Bár a Dr.Kelen azokra is gondol, akiknek ilyen kifinomult igénye van, amellett, hogy alapvetően minden SunSave napvédő készítmény alkalmazható arcra és érzékeny bőrre egyaránt – emeli ki Horváth-Kelen Réka, aki azt is elárulja, hogy hűsítő hatása és könnyű kezelhetősége miatt a spray-­kiszerelés egyre közkedveltebb.

Új márka a naptejek piacán

A Sarantis Hungary Kft. a 2019-as évben az Astrid márkát fogja bevezetni, mely kiváló formuláival, letisztult modern megjelenésével és széles, minden igényt kielégítő portfóliójával áll a fogyasztók rendelkezésére.

Deli Károly
marketing manager
Sarantis

– A választékban elérhetők többek között magas, 50-es faktorszámmal rendelkező, érzékeny bőrre kifejlesztett Baby termékek is, de a napfény szerelmesei szintén megtalálják kedvencüket napolaj formájában, mely kiválóan segít elérni az igazán szép, természetes, bronzos barna színt. Napozás utáni hidratáló testápolók is megjelennek az Astrid portfóliójában, melyek gyorsan felszívódnak és segítik megnyugtatni a bőrt, valamint önbarnítót is kínálunk a napmentes hónapokra vagy a napozást óvatosabban kezelők számára. Használat szerint is többféle megoldást kínál cégünk új naptej márkája, az Astrid, hiszen a hagyományos termékek mellett spray és szórófejes változat is megkönnyíti a napvédők egyenletes eloszlatását – tájékoztat Deli Károly, a Sarantis Hungary Kft. marketing managere.

 

Bővülő igények, bővülő kínálat

A NIVEA fontosnak tartja a fogyasztói edukációt, amit igyekeznek a csomagoláson is hangsúlyozni. Ezentúl a könnyebb tájékozódás érdekében a napozó faktorszámát, illetve a franchise nevét is hangsúlyosabban kiemelik a termékeiken, hogy megkönnyítsék a vásárlást. – Természetesen újdonságokkal is készülünk a nyárra, amelyekkel a felmerülő fogyasztói igényekre szeretnénk választ adni. Egyre szélesebb a kínálat az érzékeny bőrre való naptejek piacán. Ennek a trendnek megfelelően érkezik 2019-ben a NIVEA SUN Sensitive Immediate Protect Nyugtató Napozó Spray FF50+, mely aloe vera és panthenoltartalmának köszönhetően azonnal megnyugtatja a bőrt és ápolja is azt. A gyermekek bőrének védelme nagyon lényeges, hiszen a bőr rendkívüli módon károsodhat egy gyermekkori leégés következtében.Azonban minden szülő tapasztalta már, hogy a gyermekek mennyire izgágák, és nehéz őket alaposan bekrémezni. 2018-ban ezért került bevezetésre a NIVEA SUN Kids Sensitive Roll-on FF50+ golyós formátumú gyermek naptejünk, mely különösen jól teljesített a tavalyi szezonban. Ezért idén most két új golyós gyermek naptejet vezetünk be, melyek érdekessége a színezett formula: a kétféle színben (pink és zöld) elérhető NIVEA SUN Kids Színezett Roll-on FF50+. Egy másik kényelmes és rendkívül praktikus kiszerelés is piacra kerül 2019-ben: a szórófejes naptej. Két változatban lesz elérhető: NIVEA SUN Protect & Moisture Szórófejes Naptej FF50+ és NIVEA SUN Kids Hidratáló Szórófejes Gyermek Naptej FF50+. Különlegessége a könnyen kezelhetőség és a nagy, 300ml-es családi méret.

Azokról sem feledkeztünk meg, akik rövid hétvégéket terveznek a nyárra. Végre elérhető lesz a legnépszerűbb NIVEA SUN Protect & Moisture Naptej FF30 hidratáló naptejünk 100 ml-es, utazóméretben, mely tökéletesen passzol a kézipoggyászba – részletezi Jáger Melinda.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink