Fenntarthatósági pályázat segíti a KKV szektor gazdasági kilábalását
Munkavállalói jólét, környezetvédelem és a mikroközösségek iránti felelősségvállalás témakörében hirdet pályázatot kis-és középvállalkozások számára a Generali Biztosító. A KKV-k már elindított vagy új projektjeikkel is pályázhatnak. Az egyes kategóriák legjobbjai egyenként 3 millió forint díjazásban részesülnek.
Az Európai Unió vállalkozásainak mintegy 99%-a KKV, ezért a szektor jelentős szerepet játszik a gazdasági életben, azonban a világjárvány számos olyan hatást eredményezett, ami a cégeket kihívások elé állította. Fenntarthatóságuk és eredményességük megőrzése érdekében a vállalatok kreatív megoldásokat kerestek és új módszereket vezettek be.
Webinárium és pályázat támogatja a KKV-kat
A kialakult új piaci viszonyokra reagálva, az idén 190 éves Generali Biztosító a kis-és középvállalatok támogatását tűzte ki célul. Az EnterPRIZE elnevezésű program keretében a társaság ötrészes, ingyenes edukációs webinárium-sorozattal és egy most induló pályázattal is segíti a KKV-k működését.
Március óta az online tudásmegosztó szemináriumokon azokat a jó gyakorlatokat osztották meg a Generali által felkért neves szakemberek és cégvezetők, amelyek kifejezetten a KKV szektort készítik fel a jövő kihívásaira. A képzéseken szó esett a digitalizációról, a hatékonyságnövelésről és a vállalatvezetés kockázatairól is. A sorozat utolsó eseményének témája a fenntarthatóság volt, mint sikertényező. Az előadók (Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója; Kudron Anna, PINKPONILO kreatív stúdió egyik alapítója; és Kalmár Anna, az AdniJóga alapítója) bemutatták a munkahelyi jólét, a környezetvédelem és a mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás egy-egy, a gyakorlatban is sikeresen működő példáját.
Pályázati témák: munkavállalói jólét, környezetvédelem, mikroközösségek iránti felelősségvállalás
A megváltozott gazdasági helyzet megköveteli a fenntartható projektötleteket, ezért az EnterPRIZE pályázat is ezen üzleti modelleket díjazza.
A biztosítótársaság a munkavállalói jólét kategóriában azokat a megoldásokat várja, amelyek a munkavállalók vagy családjuk jó közérzetét, fejlődését támogatják. A benyújtott nevezések lehetnek családbarát intézkedések, úgymint a gyermekfelügyelet vagy szabadidős programok szervezése, de szakmai tréningekkel is hozzájárulhatnak a jobb munkakörülményekhez.
A fenntarthatósági program másik fő eleme a környezetvédelem. Ebben a kategóriában minden olyan ötlettel lehet pályázni, melyek csökkentik a környezeti terhelést, valamint a káros anyagok kibocsátását. A projektek továbbá magukba foglalhatják azokat a kezdeményezéseket is, amelyek megújuló energiaforrásokkal, újrahasznosítással vagy akár képzések segítségével próbálják megóvni a természetet.
A KKV-k sok esetben nagy hatást gyakorolhatnak a közösségi életre is, ezért a mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás kategóriában azokkal a programokkal lehet pályázni, melyek helyi szinten nyújtanak segítséget, legyen szó jótékonykodásról vagy a sport és kultúra támogatásáról.
Fenntartható és megvalósítható projekteket várnak
A fenntarthatóság, valamint a technikai megvalósíthatóság kiemelt szempont az értékelésnél. Az EnterPRIZE fenntarthatósági program szakmai együttműködő partnerei Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért szervezet igazgatója és Kamasz Melinda, a Növekedés.hu hírportál főszerkesztője. A szakértők a Generali Biztosítóval közösen május 31-én kategóriánként hirdetnek egy-egy nyertest, akik egyenként bruttó 3 millió forintos támogatásban részesülnek a benyújtott program megvalósításához. A legjobb ötlettel pályázók a későbbiekben bemutatásra kerülnek a társaság nemzetközi EnterPRIZE pályázatán is.
Pályázat benyújtásának határideje:
- május 12., 18.00 óra
A Generali SME EnterPRIZE KKV fenntarthatósági pályázat ide kattintva elérhető.
Kapcsolódó cikkeink
K&H kkv bizalmi index: Kettészakadt a kkv szektor – a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >Az AI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez
Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét…
Tovább olvasom >Egyre nő az agráriumban az információs igény
A külső, elsősorban pályázati és területalapú finanszírozás megkerülhetetlen az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >