Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a Walmarttal is, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását és minimalizálja a hulladékot ellátási láncában – jelentette be Hein Schumacher, a cég vezérigazgatója hétfőn.
Az Unilever 2015-ben, a párizsi klímamegállapodást követően, az iparág egyik éllovasa lett a fenntarthatósági célkitűzések terén. Az utóbbi években azonban néhány befektető aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a cég klímastratégiája akadályozhatja a nyereség növekedését.
Schumacher 2024 áprilisában módosította a vállalat fenntarthatósági céljait, amely vegyes fogadtatásra találti. A Reuters IMPACT konferencián elmondta, hogy nagy reményeket fűz a kiskereskedelmi partnerekkel – így a Walmarttal – kötött fenntarthatósági megállapodásokhoz.
A megállapodások az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére összpontosítanak, különös tekintettel a vállalat ellátási láncában keletkező úgynevezett Scope 3 kibocsátásokra. Ezek az indirekt kibocsátások az ellátási lánc egészét érintik.
A Walmart célja, hogy 2030-ig egy gigatonnányi üvegházhatású gázt spóroljon meg az ellátási láncban. Erre irányuló kezdeményezéséneke 2017-es indulása óta 574 millió tonna kibocsátást sikerült elkerülnie.
Az Unilever az AS Watsonnal fenntartható termékek fejlesztésében működik együtt.
Emellett az Unilever klímamodellezéssel igyekszik az ellátási láncban keletkező kibocsátást csökkenteni, és operációját ellenállóbbá tenni az olyan kedvezőtlen körülményekkel szemben, mint például az aszály.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >Új felhívás támogatja a fenntartható vízgazdálkodási közösségeket
Kétmilliárd forint keretösszeggel jelent meg a „Vízfelhasználás hatékonyságát javító fenntartható vízgazdálkodási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több esély, kevesebb macera: a jó promóció receptje
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója idén is a Promóciók…
Tovább olvasom >NESQUIK STRAWBERRY MILK-MIX: EPRES ÍZŰ ÍZESÍTŐ ITALPOR 350 G
Jólesne a nyári hőségben egy frissítő, gyümölcsös ízű ital? A…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >