Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a Walmarttal is, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását és minimalizálja a hulladékot ellátási láncában – jelentette be Hein Schumacher, a cég vezérigazgatója hétfőn.
Az Unilever 2015-ben, a párizsi klímamegállapodást követően, az iparág egyik éllovasa lett a fenntarthatósági célkitűzések terén. Az utóbbi években azonban néhány befektető aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a cég klímastratégiája akadályozhatja a nyereség növekedését.
Schumacher 2024 áprilisában módosította a vállalat fenntarthatósági céljait, amely vegyes fogadtatásra találti. A Reuters IMPACT konferencián elmondta, hogy nagy reményeket fűz a kiskereskedelmi partnerekkel – így a Walmarttal – kötött fenntarthatósági megállapodásokhoz.
A megállapodások az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére összpontosítanak, különös tekintettel a vállalat ellátási láncában keletkező úgynevezett Scope 3 kibocsátásokra. Ezek az indirekt kibocsátások az ellátási lánc egészét érintik.
A Walmart célja, hogy 2030-ig egy gigatonnányi üvegházhatású gázt spóroljon meg az ellátási láncban. Erre irányuló kezdeményezéséneke 2017-es indulása óta 574 millió tonna kibocsátást sikerült elkerülnie.
Az Unilever az AS Watsonnal fenntartható termékek fejlesztésében működik együtt.
Emellett az Unilever klímamodellezéssel igyekszik az ellátási láncban keletkező kibocsátást csökkenteni, és operációját ellenállóbbá tenni az olyan kedvezőtlen körülményekkel szemben, mint például az aszály.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóságot nem halasztják a magyar vállalatok – jelentős előrelépést mutat az ESG-felkészültség
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Poznani élelmiszerüzemébe ruház be újra az Unilever
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fenntartható, emberközpontú, élményalapú
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
20 éves a Magyar Termék – stabil iránytű a hazai FMCG-ben – Benedek Eszter: hogyan épít közösséget és üzleti értéket a védjegyrendszer?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2025: Újratervezett bizalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Visszatérhet a vasárnapi zárvatartás Európában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

