Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a Walmarttal is, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását és minimalizálja a hulladékot ellátási láncában – jelentette be Hein Schumacher, a cég vezérigazgatója hétfőn.
Az Unilever 2015-ben, a párizsi klímamegállapodást követően, az iparág egyik éllovasa lett a fenntarthatósági célkitűzések terén. Az utóbbi években azonban néhány befektető aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a cég klímastratégiája akadályozhatja a nyereség növekedését.
Schumacher 2024 áprilisában módosította a vállalat fenntarthatósági céljait, amely vegyes fogadtatásra találti. A Reuters IMPACT konferencián elmondta, hogy nagy reményeket fűz a kiskereskedelmi partnerekkel – így a Walmarttal – kötött fenntarthatósági megállapodásokhoz.
A megállapodások az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére összpontosítanak, különös tekintettel a vállalat ellátási láncában keletkező úgynevezett Scope 3 kibocsátásokra. Ezek az indirekt kibocsátások az ellátási lánc egészét érintik.
A Walmart célja, hogy 2030-ig egy gigatonnányi üvegházhatású gázt spóroljon meg az ellátási láncban. Erre irányuló kezdeményezéséneke 2017-es indulása óta 574 millió tonna kibocsátást sikerült elkerülnie.
Az Unilever az AS Watsonnal fenntartható termékek fejlesztésében működik együtt.
Emellett az Unilever klímamodellezéssel igyekszik az ellátási láncban keletkező kibocsátást csökkenteni, és operációját ellenállóbbá tenni az olyan kedvezőtlen körülményekkel szemben, mint például az aszály.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >