Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a Walmarttal is, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását és minimalizálja a hulladékot ellátási láncában – jelentette be Hein Schumacher, a cég vezérigazgatója hétfőn.
Az Unilever 2015-ben, a párizsi klímamegállapodást követően, az iparág egyik éllovasa lett a fenntarthatósági célkitűzések terén. Az utóbbi években azonban néhány befektető aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a cég klímastratégiája akadályozhatja a nyereség növekedését.
Schumacher 2024 áprilisában módosította a vállalat fenntarthatósági céljait, amely vegyes fogadtatásra találti. A Reuters IMPACT konferencián elmondta, hogy nagy reményeket fűz a kiskereskedelmi partnerekkel – így a Walmarttal – kötött fenntarthatósági megállapodásokhoz.
A megállapodások az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére összpontosítanak, különös tekintettel a vállalat ellátási láncában keletkező úgynevezett Scope 3 kibocsátásokra. Ezek az indirekt kibocsátások az ellátási lánc egészét érintik.
A Walmart célja, hogy 2030-ig egy gigatonnányi üvegházhatású gázt spóroljon meg az ellátási láncban. Erre irányuló kezdeményezéséneke 2017-es indulása óta 574 millió tonna kibocsátást sikerült elkerülnie.
Az Unilever az AS Watsonnal fenntartható termékek fejlesztésében működik együtt.
Emellett az Unilever klímamodellezéssel igyekszik az ellátási láncban keletkező kibocsátást csökkenteni, és operációját ellenállóbbá tenni az olyan kedvezőtlen körülményekkel szemben, mint például az aszály.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >