Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a Walmarttal is, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását és minimalizálja a hulladékot ellátási láncában – jelentette be Hein Schumacher, a cég vezérigazgatója hétfőn.
Az Unilever 2015-ben, a párizsi klímamegállapodást követően, az iparág egyik éllovasa lett a fenntarthatósági célkitűzések terén. Az utóbbi években azonban néhány befektető aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a cég klímastratégiája akadályozhatja a nyereség növekedését.
Schumacher 2024 áprilisában módosította a vállalat fenntarthatósági céljait, amely vegyes fogadtatásra találti. A Reuters IMPACT konferencián elmondta, hogy nagy reményeket fűz a kiskereskedelmi partnerekkel – így a Walmarttal – kötött fenntarthatósági megállapodásokhoz.
A megállapodások az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére összpontosítanak, különös tekintettel a vállalat ellátási láncában keletkező úgynevezett Scope 3 kibocsátásokra. Ezek az indirekt kibocsátások az ellátási lánc egészét érintik.
A Walmart célja, hogy 2030-ig egy gigatonnányi üvegházhatású gázt spóroljon meg az ellátási láncban. Erre irányuló kezdeményezéséneke 2017-es indulása óta 574 millió tonna kibocsátást sikerült elkerülnie.
Az Unilever az AS Watsonnal fenntartható termékek fejlesztésében működik együtt.
Emellett az Unilever klímamodellezéssel igyekszik az ellátási láncban keletkező kibocsátást csökkenteni, és operációját ellenállóbbá tenni az olyan kedvezőtlen körülményekkel szemben, mint például az aszály.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
RevoUnion néven folytatódik a Cup Revolution sikertörténete
Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja…
Tovább olvasom >AI-generált kampányforradalom: az Unilever új szintre emeli a marketinget
Az Unilever látványos újítással reformálja meg marketingfolyamatait: mesterséges intelligencia segítségével…
Tovább olvasom >Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >