Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly” programját, hogy megkönnyítse a vásárlóknak a fenntartható termékek megtalálását és azt, hogy azokat válasszák.
A program keretében egy levél formájú, zöld címke jelöli azokat a termékeket, amelyek legalább egy fenntartható jellemzővel rendelkeznek. A belga webshopban ezek a termékek külön menüpontban is megjelennek, hasonlóan a helyi termékekhez a „Belgium márkái” válogatásban – számolt be a Retail Detail.
Eva Faict, az Amazon Belgiumért felelős országmenedzsere elmondta, hogy a vállalat 2024-re vonatkozóan meghatározott egyik legfontosabb célja a fenntartható vásárlás elősegítése volt.
Egy OnePoll által végzett felmérés szerint a belga fogyasztók 70%-a szeretne fenntarthatóbban vásárolni, de 56%-uk nem könnyen találja meg az ehhez szükséges termékeket, illetve nem könnyen tudja őket megkülönböztetni a kevésbé fenntarthatóktól. Online vásárlás közben csak 11% érti teljes mértékben egy termék környezeti hatását, míg 55% azt szeretné, ha a kereskedők segítenék őket a fenntarthatóbb választásokban.
Az Amazon Climate Pledge Friendly programja több mint 70.000 termékkel indul Belgiumban, amelyek például újrahasznosított anyagokból készültek, vagy energiahatékonyabbak. Az Amazon célja, hogy 2040-re – tíz évvel a Párizsi klímaegyezményben meghatározott határidő előtt – elérje a „nettó zérót” a kibocsátás terén.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >