Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly” programját, hogy megkönnyítse a vásárlóknak a fenntartható termékek megtalálását és azt, hogy azokat válasszák.
A program keretében egy levél formájú, zöld címke jelöli azokat a termékeket, amelyek legalább egy fenntartható jellemzővel rendelkeznek. A belga webshopban ezek a termékek külön menüpontban is megjelennek, hasonlóan a helyi termékekhez a „Belgium márkái” válogatásban – számolt be a Retail Detail.
Eva Faict, az Amazon Belgiumért felelős országmenedzsere elmondta, hogy a vállalat 2024-re vonatkozóan meghatározott egyik legfontosabb célja a fenntartható vásárlás elősegítése volt.
Egy OnePoll által végzett felmérés szerint a belga fogyasztók 70%-a szeretne fenntarthatóbban vásárolni, de 56%-uk nem könnyen találja meg az ehhez szükséges termékeket, illetve nem könnyen tudja őket megkülönböztetni a kevésbé fenntarthatóktól. Online vásárlás közben csak 11% érti teljes mértékben egy termék környezeti hatását, míg 55% azt szeretné, ha a kereskedők segítenék őket a fenntarthatóbb választásokban.
Az Amazon Climate Pledge Friendly programja több mint 70.000 termékkel indul Belgiumban, amelyek például újrahasznosított anyagokból készültek, vagy energiahatékonyabbak. Az Amazon célja, hogy 2040-re – tíz évvel a Párizsi klímaegyezményben meghatározott határidő előtt – elérje a „nettó zérót” a kibocsátás terén.
Kapcsolódó cikkeink
Észak-Európában terjeszkedik a Costco: új raktáráruházat nyit Malmö közelében
A nyilvánvaló trenddel megy szembe a Costco modellje, amikor egy…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >