Fenntarthatóságért összesen 15 millió forint – Íme a Generali EnterPRIZE győztesei
Ötödik alkalommal díjazta a fenntarthatóság élharcosait a Generali Csoport EnterPRIZE nevű pályázata, melynek a gazdasági stabilizáció mellett célja a kis- és középvállalkozások fejlődésének elősegítése és a fenntarthatósági programjainak támogatása. A vállalat három kategóriában osztott ki összesen bruttó 15 millió forintot olyan hazai KKV-knak, akik példát mutatnak környezetvédelemben, munkavállalói jóllétben és közösségi felelősségvállalásban.
EnterPRIZE számokban
- 3 kategória
- 15 millió Ft összdíjazás 2025-ben
- 2021 óta 62 millió forint támogatás a kkv-k számára fenntarthatósági törekvéseik megvalósításához
- Idén közel 120, – 5 év alatt közel 520 pályázat
- 11 már megvalósult fenntarthatóság projekt
Együtt egy fenntarthatóbb jövőért
Az elmúlt évek súlyos válságai a mindennapokban és a gazdasági környezetben is kihívásokat jelentenek az európai kis- és középvállalkozások számára: egyrészt a kkv-k pénzügyileg is nehéz helyzetbe kerülnek, másrészt a fenntarthatósági törekvések megvalósítása is energiát igényel.
A Generali Csoport EnterPRIZE kezdeményezéséhez a hazai Generali Biztosító immáron ötödik éve csatlakozik. A fenntarthatósági pályázat népszerűsége évről évre nő a kkv-k körében: az elmúlt öt évben több mint ötszázra emelkedett azon hazai kis és középvállalkozások száma, akik jelentkeztek a Generali felhívására.
Idén a vállalkozások három kategóriában nyújthatták be pályázataikat arra vonatkozóan, milyen fenntarthatósági törekvésre szánnák a többmillió forintos pályázati díjat. 2025-ben közel 120 hazai kis- és középvállalkozás jelentkezett a pályázatra, melyek értékelése az elmúlt hetekben történt meg.
„Büszkék vagyunk, hogy ilyen sok előre mutató pályázat érkezett a Generali zászlóshajó projektjére, az EnterPRIZE-ra az idén. A nyertes vállalkozások az elnyert összegen felül a Generali Csoport nemzetközi EnterPRIZE pályázatára is továbbjuthatnak, emellett tagjai lesznek a hazai EnterPRIZE Alumni közösségnek is, ami támogatja a jó gyakorlatok megosztását és a vállalkozások fenntarthatósági törekvéseinek előmozdítását is. Az EnterPRIZE tehát nemcsak egy pályázat, hanem közösség is”
– mondta Erdős Mihály, a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatója.
15 millió forintos összdíjazású pályázat három kategóriában
A Környezetvédelem kategória célja a környezet védelmét és a fenntarthatóságot zászlajukra tűző vállalatok megszólítása – az elérhető pályázati díj bruttó 7 millió forint volt. A kategória győztese 2025-ben a Pozitivo Digital Kft. digitális reklámügynökség lett. Projektjük nem csupán Magyarország, hanem Közép-és Kelet-Európa egyik legsürgetőbb környezeti problémájára hívja fel a figyelmet. A vállalkozás alapító-ügyvezetője, Ljasuk Dimitry független filmes, környezetvédelmi aktivista, a Tisza-tó zöld nagykövete, és elkötelezetten dolgozik a természeti értékek megóvásáért. Korábbi dokumentum- és természetfilmjei közel hárommillió emberhez juttatták el a Tisza szennyezettségének problémáját belföldön és külföldön. A pályázati pénzből egy, a Tisza hulladékproblémáját bemutató Nemzetközi edukációs kiállítást és kampányt hoznak majd létre az Európai Parlamentben. A projekt célja a Tisza folyó hulladékproblémájának nemzetközi szinten, figyelemfelkeltő eszközökkel, művészeti installációkkal, filmekkel, edukációs kiadványokkal és megoldási javaslatokkal történő bemutatása. A brüsszeli megjelenés után a kiállítás hazaköltözik, és állandó kiállítás nyílik belőle a Tisza-tó egyik nagy rendezvényközpontjában.
A Munkavállalói jóllét kategóriában a dolgozók és családjaik életminőségét javító kezdeményezésekkel pályázhattak a vállalkozások a bruttó 4 millió forintos pályázati díjért. Az idei győztes a kategóriában a NEOCONS Zrt. lett. A 2011-ben alapított családi vállalkozás a takarmányiparban működik: tevékenységük középpontjában takarmányok, premixek, koncentrátumok, kiegészítők és alapanyagok gyártása és forgalmazása áll. A pályázat elnyerésével egy komplex, 5 célterületre fókuszáló jólléti programot szeretnének megvalósítani.
A Mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás kategóriában a helyi közösségek életminőségét javító projektekkel lehetett pályázni a bruttó 4 millió forintos díjért. A kategória győztese a Varga és Ignácz Kft. lett. A Király Gyógyszertár Nagykanizsán 1998 óta üzemel: a tulajdonos évekkel ezelőtt felismerte, hogy a gyógyszertár fontos közösségi és edukációs tér az emberek számára: 2015 óta Király Női Klub néven egy, az egészségnevelést és közösség létrehozását célzó program működik a helyszínen. Az egészségügyi ismeretterjesztésen túl a program a nőket fokozottabban érdeklő témáknak is igyekszik teret adni. Az EnterPRIZE pályázaton elnyert díjjal a Király Női Klub programjainak, szellemiségének és törekvéseinek töretlen folytatását tűzték ki célul. Ennek elemei az egészségmegőrző és ismeretterjesztő előadások; egy városi egészségügyi szűrőnap megszervezése, illetve aktív testmozgásra késztető programok és a Gyalogolni királyság! programjuk működtetése.
A Generali most és a jövőben is elkötelezett lesz a kkv szektor támogatása és fenntarthatósági szemléletformálása mellett, ugyanakkor fontosnak tartja annak erősítését, hogy a kiegyensúlyozott vállalati működés egyik alapja a kármegelőzés. Ez utóbbi kiemelten fontos a jelenlegi változó környezetben, illetve a szélsőséges időjárási körülmények miatt is, így a vállalat igyekszik felhívni a figyelmet ennek fontosságára.
Kapcsolódó cikkeink
Erősített a Generali az első negyedévben: stabil tőkehelyzet és növekedés a működési eredményben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyar kkv-t is díjazott a nemzetközi Generali: a komposztáló robotot fejlesztő cég a városi körforgásos gazdálkodás úttörője
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új növekedési stratégiát jelentett be a Generali Csoport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrésstop kivezetésnek minden feltétele teljesült
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tartósan csökkenti egyes csokoládék árát a Lidl
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Duplájára nő ősszel a vadhúsforgalom a Kifli.hu-n
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

