Fenntarthatóság: a Nestlé 57 terméket újított meg 2009-ben

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 10. 10. 02:33

A Nestlé Hungária kiadta második, a 2009-es naptári évre vonatkozó Fenntarthatósági és Közös Értékteremtés Jelentését. A jelentés több mint 50 különböző indikátor, rengeteg számszerű adat és szöveges információ segítségével mutatja be a Nestlé 2009. évi társadalmi és környezetvédelmi teljesítményét.

Az indikátorok széles skálája is jól mutatja: a társadalmi ügyek iránti felelős hozzáállás a Nestlé működésének minden területén jelen van. A táplálkozás és az egészséges életmód mellett többek között a fogyasztókkal való felelős kommunikáció, a környezetvédelem, a munkabiztonság, a munkatársak jólléte is részét képezi a cég társadalmi szerepvállalási programjainak.

A Nestlé által követett Közös Értékteremtés üzleti alapelve azon a meggyőződésen alapul, hogy hosszú távú üzleti siker csak akkor lehetséges, ha a részvényesek és a társadalom érdekei összhangban vannak.

Ennek 2009. évi gyakorlati megvalósulásáról, a vállalat társadalmi felelősségvállalási tevékenységéről számol be a Nestlé Hungária Kft. Fenntarthatósági és Közös Értékteremtés Jelentése. A dokumentum a Global Reporting Initiative (GRI) által kidolgozott nemzetközi fenntarthatósági jelentési szabvány „B” szintjének előírásait teljesíti.

A Nestlé 2009-ben 57 terméket újított meg táplálkozástudományi vagy egészségügyi szempontból. Például a Maggi termékek többségét csökkentett sótartalommal kínálják, és megkezdték az ízfokozók kivonását is; a Nesquik szeletes csokoládé pedig 2009-től csak természetes eredetű összetevőkből készül.

Az egészséges táplálkozás és életmód oktatását elősegítő Nutrikid program a 2009-ben induló tanévben 1 090 iskola legalább 57 000 diákjához jutott el. A felnőtteknek szóló Nestlé Életmód Központ internetes portált pedig csaknem 400 000 alkalommal keresték fel az érdeklődők.

A Nestlé egyre fontosabbnak tartja a partnereivel, külső érintetteivel való folyamatos párbeszédet. A cég 2009-ben két témában (élelmiszer-biztonság és minőségi élelmiszerek, valamint táplálkozás, egészség, életmód) szervezett érintetti fórumot, amelyeken 26 állami, üzleti és civil szervezet véleményét kérték ki működésükkel, termékeikkel kapcsolatban. Ilyen érintetti párbeszédre a Nestlé Csoporton belül a régióban először Magyarországon került sor.

A Nestlé elkötelezettségét kiválóan demonstrálják az eredmények: a büki gyárban például 2006-ban még 10 jelentésköteles baleset történt, amiből 6 járt kieső idővel. 2009-re ez 2 jelentésköteles balesetre csökkent, és a gyár történetében először nem történt kieső idővel járó baleset. A szerencsi és diósgyőri gyárakban 2008-ról 2009-re a kieső idővel járó balesetek száma a felére csökkent.

A jelentésből kiderül például, hogy:
A mértékletes édességfogyasztás elősegítésére a Nestlé bevezette a visszazárható csomagolású táblás csokoládékat, illetve a kisebb kiszerelésű Balaton Falatok, Balaton Snack, Kit Kat Mini, Boci Aero Mini termékeket.
A Nestlé Hungária Kft. külső, nem Nestlé társcégektől történő beszerzéseinek 70%-a magyarországi telephellyel rendelkező, magyar munkaerőt foglalkoztató vállalatoktól származik.
2009 áprilisában a Nestlé sikerrel tanúsíttatta Integrált Irányítási Rendszerét. Ez a termékfejlesztéstől a fogyasztásig lefed minden, a vásárlókkal és a fogyasztókkal kapcsolatos tevékenységet. A magyar viszonylatban egyedülálló rendszer lényege, hogy magában foglalja a nemzetközileg elismert minőségügyi (ISO 9001), élelmiszerbiztonsági (ISO 22000), környezetvédelmi (ISO 14001) és egészségügyi, munkavédelmi (OHSAS 18001) szabványokat és a Nestlé saját minőségirányítási rendszerét (NQMS).
2009-ben a Nestlé Fogyasztói Szolgálatához 31 095 megkeresés érkezett be. Ebből mindössze 257 volt termékpanasz, ez az összes megkeresés 0,8%-a.
A munkatársak 26 659 óra képzést kaptak, csaknem kétszer annyit, mint 2008-ban; és több mint 150 munkatárs vett részt egészséges táplálkozásról szóló képzésen.
A civil szférának juttatott termékadományok értéke több mint 81 millió forintot tett ki (önköltségi áron). Ez 2008-hoz viszonyítva 27%-os növekedést jelent.
2006-hoz képest minden gyárban jelentősen csökkent a terméktonnára eső vízfogyasztás.
A Nestlé büki gyárának kertjében a dolgozók 28 gyümölcsfát ültettek.

Kapcsolódó cikkeink