Fenntartható sört készített a megmaradt kenyérből a spanyol El Corte Inglés lánc
Az El Corte Inglés a Cervezas Mica kézműves gyártóval együttműködve a pékségeiben megmaradt kenyérfelesleg felhasználásával készítette el Mica de Pan sörét.
A spanyol kiskereskedő elmondta, hogy ezzel a fenntartható projekttel körforgásos gazdálkodást valósít meg: a Valladolidban található pékségeiben el nem adott maradék kenyeret hozzávalóként használja fel egy olyan sör főzéséhez, amelyet egész Spanyolországban értékesít majd.
Fermentáció
A Mica de Pan elkészítése más eljárást igényel, mint egy hagyományos söré, és bár a fermentációs és macerációs folyamatok azonosak, néhány más folyamat eltér.
A felhasznált kenyér biztosítja a sör megfelelő erjedéséhez a malátához hasonlóan szükséges keményítőt és cukrot.
Az első tételhez 72% árpamalátát és 28% kenyeret használtak, míg a jövőben a csoport bízik abban, hogy 40%-45%-os kenyérarányt is el lehet érni.
Fenntarthatóság
Az El Corte Inglés szerint azzal, hogy a Cerveza Mica egyik összetevőjeként kenyeret használ, a programmal megtakarítja a sörgyártáshoz szükséges gabonafélék termőterületének használatát, és ezzel hozzájárul a gyártási láncban keletkező élelmiszerhulladék csökkentéséhez is.
A Mica de Pan Spanyolország-szerte kapható az El Corte Inglés és a Hipercor szupermarketekben, valamint a Supercor kiválasztott üzleteiben – közölte a csoport.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >