Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER
A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.
A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-kal emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, a 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió tonna szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.
A magyarországi Liegl&Dachser a német anyavállalathoz hasonlóan komoly növekedést produkált. A 2017-ben elért összesített, konszolidált 78,6 millió EURO-s nettó árbevétel után 2018-ban 81,4 millió EURO-s bevételt produkáltak, ami 3,5 %-os növekedést jelent.
A globális logisztikai szolgáltató növekedéséhez ismét hozzájárultak a kedvező gazdasági feltételek. Bizonyos kihívások azonban egyre szembetűnőbbek: többek között a hivatásos járművezetők és a logisztikai szakemberek hiánya; az esetleges kapacitásbeli hiányosságok, amelyek a szezonális csúcsidőszakok és a teherszállítási kapacitás hiányának az eredményei; a növekvő bizonytalanság a dízelmotorokra vonatkozó vezetési tilalommal kapcsolatban, valamint a Brexit, és az ebből fakadó nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok jövője. „2018-ra nyilvánvalóvá vált, hogy a logisztikának a szűkös erőforrások kezelésére kell összpontosítania” – magyarázza Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója. „E háttér ellenére fontosnak tartjuk, hogy a növekedést határozott céllal kezeljük, hogy azzal fenntartsuk az egészséges egyensúlyt a minőség, a folyamatok és a költségek között. Csak a fenntartható növekedés segítheti munkatársainkat és ügyfeleinket” – nyilatkozta Simon.
Üzleti fejlődés számokban
A DACHSER közúti szállítmányozási (Road Logistics) üzletága – mely magába foglalja az ipari alapanyagok (European Logistics) és az élelmiszerek (Food Logistics) szállítását és raktározását – 2018-ban ismét dinamikus növekedést mutatott: konszolidált nettó árbevételét 6,6 %-os növekedéssel 4,47 milliárd EURO-ra tornázta.
A Eureopean Logistics (EL) mutatta a legerősebb fejlődést, mintegy 7 %-os gyarapodással nettó 3,55 milliárd EURO-s bevételt termelt. A szállítmányok mennyisége és a szállított tömeg egyaránt 3,1 százalékkal nőtt. „Mind a négy regionális üzletág jelentősen erősítette a hálózatot. A hálózat erősödésének hatása az export üzletágban biztosítja az EL üzletág további gyarapodását, ugyanakkor garantálja a kölcsönös növekedést” – mondja Simon.
A DACHSER Food Logistics üzletága is jelentős átbevételre tett szert 2018-ban. A konszolidált nettó árbevétel 5,3 %-kal 917 millió EURO-ra nőtt. A küldemények változatlan számát az előző évhez viszonyítva a 2 %-os összesített szállított tömeg növekedés ellensúlyozta. „A stratégiát továbbra is a minőség határozza meg, hiszen ez eddig is kifizetődött. Az élelmiszer üzletág évek óta folyamatos fejlődést mutat, mind a belföldi szállítmányozás, mind a szerződéses logisztika területén. A határokon átívelő szállítmányozások fejlődési üteme szintén biztató” – jelentette ki Simon. „Ugyanakkor hátránynak tekinthető a rakodótér és a járművezetők hiánya, ráadásul a volumenbeli szezonális ingadozások is erősen érintik ezt a szegmenst.”
Az Air&Sea Logistics üzletág ismét ingadozónak bizonyult. Az árfolyamhatások, a csökkenő fuvardíjak és a kínai-európai útvonalon bekövetkező volumen visszaesés következtében a konszolidált nettó árbevétel 1,19 milliárd EURO körül stagnált. A szállítmányok számának 2,9 %-os csökkenését a 6,6 %-os szállított tömeg növekedés – főként a tengeri áruszállítás terén. „2020-ra az összes izolált megoldást az Othello szállítmányozásszervezési rendszerünkkel kívánjuk helyettesíteni, amelyet házon belül fejlesztettünk ki. 2018-ban véglegesítettük a rendszer bevezetését Kínában, amely a projekt egyik fontos mérföldkövének számít” – tette hozzá Simon. „A légi és tengeri árufuvarozás terén a fenntartható növekedés kulcsa az összetett felületek összekapcsolása és azok kezelése, valamint a logisztikai rendszerünk hatékony integrálása. Ahogyan az európai szárazföldi szállítmányozásban is tapasztaltuk, az intergrációba és a szabványosításba befektetett erőfeszítéseink itt is megtérülnek.”
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >