Fenntartható gazdaságot akarnak a logisztikusok és a beszerzők
Társadalmi, gazdasági és környezeti felelősségvállalásra ösztönzi a logisztikai és beszerzési szakembereket a márciusban alakuló Felelősség Klub. Chikán Attila egyetemi tanár, volt gazdasági miniszter védnöksége alatt tartják a fenntarthatóság iránt elkötelezett ellátási lánc menedzsereket tömörítő klub alakuló ülését. A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) égisze alatt működő klub célja, hogy keresse és terjessze a jó gyakorlatokat Magyarországon.
A Felelősség Klub alakulásával kapcsolatban Holics Szilvia, az MLBKT kommunikációs vezetője elmondta: Az ellátási lánc menedzserek feladata a jelen és a közeljövő igényeinek kiszolgálása. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a jövő nem ennek a szakmának a felelőssége. A 2011-es év azonban bebizonyította, hogy nem tehetjük meg, hogy nem veszünk tudomást a globális problémákról, hiszen minket is súlyosan érintenek. Elszabadultak az üzemanyagárak, az élelmiszerellátás biztonsága óriási kockázati tényezővé nőtte ki magát. Az ellátási láncok globális összefonódása miatt Magyarországra hatással van minden természeti, gazdasági és társadalmi katasztrófa, ami ezen a bolygón történik. A felelős, etikus gazdálkodás többé már nem csak egy jó marketingfogás, hanem az egyetlen elfogadható magatartás.
Nyakunkon a globális problémák
A logisztikusoknak és a beszerzőknek óriási a felelősségük. Végső soron ők azok, akiknek ráhatásuk van a szén-dioxid-kibocsátás jelentős részére. A Világgazdasági Fórum becslései szerint a különböző fogyasztási cikkekhez kapcsolható kibocsátás 5,5-15 százaléka keletkezik szállításkor. Más források szerint a karbon-lábnyom fele az ellátási láncban keletkezik. Számolnunk kell azzal, hogy az Európai Unió közlekedéssel összefüggő szén-dioxid-kibocsátását 2050-re 60 százalékkal kell csökkenteni az 1990-es adatokhoz képest. Miközben az ellátási láncoknak már most több mint 7 milliárd embert kellene kiszolgálniuk élelemmel, ivóvízzel, gyógyszerekkel és más termékekkel világszerte.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >