Fenntartható frissesség
Az ősz beköszöntével nem csupán a természet öltözik új ruhába, hanem háztartásaink is megújulást igényelnek. Az FMCG szektor szereplői számára ez az időszak különösen fontos, mivel ilyenkor az emberek fokozott érdeklődést tanúsítanak a tisztítószerek, takarítóeszközök és egyéb háztartási cikkek iránt.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
Erdődi Anna, a Henkel Magyarország Kft. junior brand managere az NIQ adataira hivatkozva arról tájékoztat, hogy a tisztítószerek piaca, azon belül is az ablaktisztítás és a kézi mosogatás 2024 YTD szinten 6,6%-os növekedést mutat, amely pozitív árváltozásból és nagyon enyhe, de szintén pozitív volumenemelkedésből fakad.
– A 2023-as évben csökkenő eladott mennyiségek nehezítették a piac gyarapodását. Ez azonban a 2024-es időszakra szépen stabilizálódott, és újra növekvő volumeneket tud prezentálni a kategória – informálja lapunkat a szakember.
Véleménye szerint a vásárlók tudatosan keresik a kényelmes, több igényt is kielégítő árucikkeket, melyek funkcionalitásukat tekintve megfelelő hatásfokkal működnek.
– A tisztítószerekhez hasonlóan a kézi mosogatószereknél is hasonló tendenciát érzékelünk. Megfigyelhető, hogy a Power szegmens növekszik jelentősen, kiszerelés tekintetében pedig a közepes és a nagyobb változatok azok, amelyek igazán erősödni tudnak. Illat szempontjából egyértelműen a citromos Power Lemon termékek a fogyasztók kedvencei – avat be Erdődi Anna.
A Power szegmens megújuláson esett át, ennek köszönhetően hideg vízben is képes eltávolítani a zsíros szennyeződéseket az edényekről és más felületekről.
– Termékeinkkel igyekszünk segíteni a vevőket a környezetbarát és fenntartható takarításban. A kézi mosogatás tekintetében ehhez leginkább a Cold active technológiánk járul hozzá, amely lehetővé teszi, hogy langyos, vagy akár hideg víz felhasználásával is ragyogó tisztaságot varázsolhassunk, ezzel energiát megtakarítva. Emellett természetesen a termékeink csomagolásai 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek – emeli ki a junior brand manager.
Tekintettel a jövőre
Kőrösy Gabriella, az AC Marca Hungary Kft. ügyvezetője az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy az év első három hónapjában a teljes tisztítószerpiac értékben 8,8%-os növekedést mutatott. Ezen belül a szórófejes általános tisztítószer kategória tudott a legnagyobbat nőni, értékben 21%-kal szárnyalta túl a tavalyi év hasonló időszakát, sőt, még darabban is pozitív, +12,9%-os eredményt regisztrált az első negyedévben.
– Az első negyedéves NIQ-adatok alapján a Sanytol márka a teljes tisztítószer piacon értékben 44,2%-os bővülést valósított meg. Minden alkategóriában hasonló előrelépést tudtunk elérni, és az összes csatornában sikerült jelentős javulást produkálnunk – jegyzi meg Kőrösy Gabriella.
Legnépszerűbb termékük a Sanytol Fertőtlenítő Univerzális Tisztító Spray 500 ml, amely Eukaliptusz és Grapefruit illatban is kapható.
– A takarítás során továbbra is fontos szerepet játszik a vízkő eltávolítása, a csillogó fürdőszoba, illetve a gyors és hatékony zsíroldás, amire mind megoldást kínál a termékcsaládon belül a Sanytol Fertőtlenítő Fürdőszobai Spray és Sanytol Fertőtlenítő Konyhai Tisztító Spray. Ráadásul a hatékonyság mellett a klórmentes fertőtlenítő hatás is garantált – hangsúlyozza az ügyvezető, aki arra is felhívja a figyelmet, hogy az AC Marca a kezdetektől kutatja a lehetőségeket arra, hogy követendő példává váljon a fenntartható fejlődés terén, pozitív hatást gyakoroljon a környezetünkre és a társadalomra.
– „Törődünk a holnappal 2030” tervünk vállalatunk elkötelezettségére épül, és reményeink szerint olyan változást indít el, amely szebb jövőt hoz számunkra és a bolygónk számára is. Céljaink között szerepel többek között a 100% környezettudatosan megalkotott összetétel, a 100% körforgásos csomagolás, valamint a 100% fenntartható innováció – sorolja Kőrösy Gabriella.
Középpontban a fenntarthatóság
Litkei Alexandra, a Vileda – Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. junior marketing managere a takarítóeszközök vonatkozásában oszt meg lapunkkal információkat.
Mint mondja, idén újra tapasztalható az eladott mennyiségek fellendülése. Az NIQ adatai szerint értékben 7,9%-os növekedést figyelhetünk meg. Ezen belül a padlóápolás 10,4%-kal, a szivacsok 11,8%-kal erősödtek, míg a törlőkendők esetében a tavalyi időszakhoz közel hasonló számokat látunk.
– A takarítóeszközök piacán a fogyasztói igények egyre inkább a fenntarthatóság, a kényelem és a technológiai innováció felé irányulnak, amelyek segítik a hatékonyabb és környezetbarát takarítást. Ehhez igazodik a Vileda is, alapanyag-használatban, tartósságban és a csomagolások tekintetében egyaránt. Mindezt a megszokott magas minőségben. Fejlesztéseink is ebbe az irányba haladnak. Számottevő a kereslet a kompakt és tartós megoldásokra, a minőségre, de ugyanakkor a gazdaságos promo kiszerelésekre is – fejti ki Litkei Alexandra.
Az idei évben kialakítottak egy új range-et, fekete színű ruhaszárítókkal és vasalóállvánnyal.
– A legtöbb otthonban nincs külön mosókonyha, és sokszor a nappaliban vagyunk kénytelenek szárítani a ruhákat, ami szinte már a lakás egyik bútordarabjává vált. Ezt egy csavarral sokkal elegánsabbá, stílusosabbá tettük. A vasaláshoz pedig bevezettünk egy matt fekete lábú vasalóállványt, amely finom, de mégis modern mintájú huzattal rendelkezik. Speciális titán-dioxid bevonatának köszönhetően extra hőállóságot biztosít, és megakadályozza a huzat gyors elsárgulását. Mindemellett idén az állatokra is gondoltunk számos izgalmas kellékkel, amelyek segítségével könnyedén eltávolíthatjuk a szőrüket bármilyen felületről – ismerteti a junior marketing manager.
A Love it Clean koncepcióval a Vileda hozzájárul, hogy ne csak az otthonaink legyenek tisztábbak, hanem a környezetünk is. Folyamatosan növelik termékeikben az újrahasznosított anyagok mennyiségét, és arra törekednek, hogy minimalizálják a felhasznált csomagolóanyagokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >