Fenntartható fejlődést szolgáló megoldások a Henkelnél
A Henkel közzétette a 2013. évi fenntarthatósági jelentését, amely a vállalat által az elmúlt évben megtett fontos környezetvédelmi és társadalmi jellegű előrelépéseket részletezi. Az egyik fő szempont az alkalmazottak aktív bevonása és képzése világszerte. A mostani, 23. jelentés a fenntartható termékinnovációkat is kiemelten kezeli. Ezek az erőfeszítések mindig összhangban állnak a vállalat hosszú távú céljával, vagyis a hatékonyság megháromszorozásával 2030-ra.
A Henkel két éve mutatta be fenntarthatósági stratégiáját, amelyben körvonalazta a vállalat hosszú távú célját: többet elérni kevesebből, és az erőforrások felhasználásának hatékonyságát a háromszorosára növelni 2030-ra. Ambiciózus célja elérése érdekében a Henkel tavaly is a fenntartható fejlődést elősegítő megoldások megvalósítására koncentrált. Ezekbe beletartoznak az innovatív termékek, a közös projektek a közösség, iparág és a politikai szféra szereplőivel, valamint számos fenntarthatósági kezdeményezés, amelyekben mintegy 47 000 alkalmazott érintett világszerte. „A fenntarthatósági jelentésben említett példák azt mutatják, jó úton járunk céljaink eléréséhez. Az, hogy az alkalmazottaink értik a fenntarthatóság lényegét és elkötelezettek iránta, kulcsfontosságú szerepet játszik a sikerünkben. Ezért is integráltuk a fenntarthatósági kérdéseket a házon belüli képzési programjainkba, és továbbra is így tervezzük” – mondta Kathrin Menges, a humánerőforrás-terület alelnöke és a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.
A programok között egyaránt megtalálhatóak a munkahelyi biztonság valamint speciális továbbképző programok a fejlődő piacokon dolgozó jövő generációja számára. A „fenntarthatósági nagykövetek” program az egyik legfontosabb képzési kezdeményezés volt 2013-ban. A program olyan készségekkel gazdagítja az alkalmazottakat, hogy hozzáértően adhassák át a fenntarthatóság fontosságát a munkatársak, a beszállítók, a vásárlók, a fogyasztók, valamint az iskolások felé. A program 2012-es indulása óta a Henkel mintegy 1500 fenntarthatósági nagykövetet részesített képzésben, akik eddig több mint 15 000 iskolást oktattak a fenntarthatóságra 25 országban.
A dolgozók speciális képzési programjain kívül az elmúlt pénzügyi évben a fenntartható innovációmenedzsment is az egyik kiemelt terület volt. A termékinnováció elengedhetetlenül fontos szerepet játszik, ha az életminőség javítása kevésbé függ az erőforrások felhasználásától. A fenntartható innovációnak egyaránt meg kell felelnie a minőség, környezetvédelmi kompatibilitás és a társadalmi felelősségvállalás kritériumainak, például azzal, hogy csökkenti a gyártáshoz felhasznált nyersanyagok vagy a termék előállításához szükséges energia mennyiségét. A Henkel ezeket a kérdéseket partnereivel szoros együttműködésben kezeli a teljes értékláncon keresztül. Az együttműködés gyakran a beszállítókkal kötött együttműködési megállapodások vagy a vásárlókkal és kereskedőkkel közös projektek formájában valósul meg.
A Henkel egyik erőssége, hogy stratégiáját a fenntarthatósághoz igazítja. A vállalat innovációs képességeivel együtt ez lehetőséget ad arra, hogy a Henkel tovább erősítse a fenntarthatóság terén betöltött vezető szerepét, amelyet 2013-ban ismét megerősített a nemzetközi rangsorokban. A Henkel a hetedik egymást követő évben volt szektora vezetője a Dow Jones Globális Fenntarthatósági Indexben. Tizenharmadik éve szerepel folyamatosan a nemzetközi FTSE4Good indexben, és hatodszor választották be a világ legetikusabb vállalatai közé.
A fenntarthatósági stratégiai mutatószámok pozitív trendje 2013-ban is a Henkel által a hatékonyság és biztonság javítására tett folyamatos erőfeszítéseket bizonyítja. Az elmúlt tizenegy évben például a vállalat 51 százalékkal csökkentette a víz- és 44 százalékkal az energiafogyasztását, valamint termelési tonnára vetítve 47 százalékkal kevesebb hulladékot termelt. A szóban forgó időszak során a munkahelyi balesetek száma 90 százalékkal csökkent.
A Henkel vezető márkáival és technológiáival világszerte három üzleti területen működik: Laundry & Home Care, Beauty Care, illetve Adhesive Technologies. Az 1876-ban alapított Henkel vállalatnak mind a lakossági mind az ipari területeken vezető pozíciói vannak többek között olyan jól ismert márkákkal, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite. A vállalat 2013-ban közel 47 ezer munkatársával 16,4 milliárd euró árbevételt és 2,5 milliárd euró üzleti eredményt ért el. A Henkel elsőbbségi részvényeit jegyzi a DAX német tőzsdeindex.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >