Felvásárolták a luxus cipőmárkát
Talán a legismertebb luxus cipőmárkát, a Jimmy Choo-t – melynek kreálmányait híreségek és méltóságok is előszeretettel viselik – vette meg a szintén luxusipari cég, a táskáiról ismert Michael Kors – írja az origo.
A Michael Kors táskakészítő megállapodott, hogy felvásárolja a londoni székhelyű táskákkal, cipőkkel és parfümökkel foglalkozó Jimmy Choo-t, méghozzá 896 millió fontért. Az üzletre mindkét cég igazgatótanácsa rábólintott.
A Jimmy Choo márka az 1990-es évek végén kezdett felemelkedni, amikor olyan hírességek kezdték viselték a lábukon, mint Diana hercegnő, vagy a Szex és New York sorozat főszereplője, Carrie Bradshaw. A márka cipőit az egész világon lehet kapni, legyen az London, Párizs, New York vagy éppen Tokió. Az üzlettel konszolidálódott a luxusipar, ugyanis még az év elején a Kors riválisa, a Coach megvette a Kate Spade &Co divatcéget.
Jimmy Choo egy ikonikus luxusmárka, ami összetéveszthetetlen lábbeliket, kézitáskákat és egyéb kiegészítőket kínál. Csodáljuk a márka termékeinek elbűvölő stílusát és trendteremtő jellegét”
– nyilatkozta Michael Kors, tiszteletbeli elnök és kreatív vezető.
A Jimmy Choo-ba eddig háromszor invesztáltak magántőke-befektetők, mielőtt 2011-ben felvásárolta volna a JAB Holding több mint 500 millió fontért. A JAB – ami a Reinmann család érdekeltségébe tartozik – 2014-ben eladta a cég kisebb részét, de megtartott 68 százalékot, vagyis maradt többségi tulajdonos. A Jimmy Choo 2014-ben ment tőzsdére Londonban, 140 pennys árral. A részvények tegnapi záróára 195 penny volt. (Origo)
Kapcsolódó cikkeink
Hiphop, mint divatbarométer – mit árulnak el a dalszövegek a luxusmárkák sikeréről?
Ha lenne olyan munkaköri előírás, hogy naponta kötelező hiphopot hallgatni,…
Tovább olvasom >Az LVMH hathavi profitja 22 százalékkal, a bevétele 4 százalékkal csökkent
Csökkent az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ…
Tovább olvasom >Divatipar: mi történik a ruháinkkal, mielőtt és miután megvesszük őket?
Az egyik budapesti plázában sétálva talán bele sem gondolunk: vajon…
Tovább olvasom >További cikkeink
50 milliárdos veszteség után vezetőcsere és díjkorrekció a Mohunál
Tavaly 50 milliárd forintos veszteséggel zárt a Mohu Mol Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >Újabb kibertámadás érte az Auchant
Az Auchan ismét kibertámadás áldozata lett: a francia kiskereskedelmi lánc…
Tovább olvasom >