Felvásárolta a Viva Fresh Store az albániai SPAR üzletláncot
Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Viva Fresh Store felvásárolta az SPAR Albaniát a Balfin befektetési csoporttól – írja az ESM Magazin az albán Monitor híradására hivatkozva. Az ügylet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
A Balfin 2016-ban szerezte meg az SPAR albániai franchise-jogait, és azóta jelentős növekedést ért el. 2023-ban az SPAR Albania az ország piacvezető lánca volt 10,7 milliárd albán leke (kb. 111 millió euró) forgalommal, ami 14%-os növekedést jelentett az előző évhez képest. A kereskedő adózás előtti nyeresége – 62%-os éves növekedést követően – elérte a 406 millió lekét (4,1 millió euró).
A vállalat 2023 végén 90 szupermarketet és két hipermarketet működtetett Albániában.
A felvásárlás után a Viva Fresh Store célja piaci jelenlétének bővítése, új munkahelyek teremtése, a helyi termelők támogatása és a kiskereskedelmi szektor modernizálása.
A koszovói üzletember, Xhevdet Rexhepi tulajdonában álló Viva Fresh Store és Super Kit-Go lánc üzletei nem csak Koszovóban, de Észak-Macedóniában is jelen vannak. A Data4X elemzése szerint a Viva Fresh Store 425 millió eurós forgalmával a nyugat-balkáni térség ötödik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata. Előtte csak a Fortenova Csoport (€1.51 milliárd), a Maxi (€1.32 milliárd), a Bingo (€966 millió) és a Lidl (€797 millió) áll.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Közel 2,3 milliárd forintos fejlesztéssel újult meg három SPAR áruház országszerte
A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is folytatja beruházásait a…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >