Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű cég, amely Foodbag néven receptdobozokat kínál Belgium-szerte. A lépéssel a Colruyt pozícióját kívánja tovább erősíteni az online élelmiszerpiacon.
A több mint 100 helyi beszállítóval együttműködő Foodbag friss alapanyagokat tartalmazó receptdobozokat kínál. Az előfizetés nélkül elérhető szolgáltatásban a vásárlók 35 különböző fogás közül választhatnak. A rendeléseket vagy a cég saját futárai szállítják házhoz, vagy több mint 100 Colruyt Collect&Go átvételi ponton átvehetők, de megvásárolhatók a Colruythoz tartozó Okay üzletekben is.
A Smartmat az elmúlt években dinamikusan nőtt mind a vásárlók, mind az egy vásárlóra jutó rendelések száma tekintetében. 2024-ben a vállalat 50 millió eurós árbevételt ért el, több mint 10%-os adózás előtt eredményhányaddal. A cég a továbbiakban is jelentős növekedési lehetőségeket lát a piacon.
A Colruyt Group 2022 februárja óta már 41,36%-os részesedéssel rendelkezett a Smartmatban és most felvásárolja a Colruyt család befektetési holdingja, a Korys ugyanekkora részesedését, valamint az alapítók fennmaradó 17,28%-át is – számolt be a Retail Detail. A vállalat célja, hogy vezető szerepét tovább erősítse a belga online élelmiszerpiacon, miközben a kényelmi szolgáltatások fejlesztésére is fókuszál.
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >Tiltólistára tenné a felvágottakat, alkoholt, cukros italokat a belga egészségügyi tanács új étrendi ajánlásában
A belga Legfelsőbb Egészségügyi Tanács új, 17 pontos étrendi ajánlást…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >