Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 07. 09:47

A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű cég, amely Foodbag néven receptdobozokat kínál Belgium-szerte. A lépéssel a Colruyt pozícióját kívánja tovább erősíteni az online élelmiszerpiacon.

A több mint 100 helyi beszállítóval együttműködő Foodbag friss alapanyagokat tartalmazó receptdobozokat kínál. Az előfizetés nélkül elérhető szolgáltatásban a vásárlók 35 különböző fogás közül választhatnak. A rendeléseket vagy a cég saját futárai szállítják házhoz, vagy több mint 100 Colruyt Collect&Go átvételi ponton átvehetők, de megvásárolhatók a Colruythoz tartozó Okay üzletekben is.

A Smartmat az elmúlt években dinamikusan nőtt mind a vásárlók, mind az egy vásárlóra jutó rendelések száma tekintetében. 2024-ben a vállalat 50 millió eurós árbevételt ért el, több mint 10%-os adózás előtt eredményhányaddal. A cég a továbbiakban is jelentős növekedési lehetőségeket lát a piacon.

A Colruyt Group 2022 februárja óta már 41,36%-os részesedéssel rendelkezett a Smartmatban és most felvásárolja a Colruyt család befektetési holdingja, a Korys ugyanekkora részesedését, valamint az alapítók fennmaradó 17,28%-át is – számolt be a Retail Detail. A vállalat célja, hogy vezető szerepét tovább erősítse a belga online élelmiszerpiacon, miközben a kényelmi szolgáltatások fejlesztésére is fókuszál.

Kapcsolódó cikkeink