Felülmúlta a várakozásokat a PepsiCo teljesítménye
Az elemzői várakozásokon felül teljesített a PepsiCo elsősorban a snack- és üdítőital-piaci áremelkedéseknek köszönhetően.
A vállalat globális élelmiszeripari forgalma volumenalapon ugyanakkor 2%-kal csökkent az áremelkedések hatására mérséklődő fogyasztói kereslet okán. A PepsiCo mégis azt tervezi, hogy élesíti „bevételmenedzsmentjét” – ami jellemzően újabb áremeléseket jelent – arra alapozva, hogy az inflációs nyomás 2023-ban is fennmaradhat.
A vállalati részvények értéke több min 1%-kal nőtt.
Az élelmiszer- és italgyártó óriás a negyedik negyedévben 518 millió dollár, azaz részvényenként 37 cent nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 1,32 milliárd dollárral, azaz részvényenként 95 centtel. A Pepsi közölte, hogy a magasabb kamatlábak miatt leírta néhány márkáját, köztük a SodaStreamet és a Pioneer Foodsot.
Ezen értékvesztések, a gyümölcslé-üzletág eladásából származó nyereség, az oroszországi eszközeinek leírása és egyéb tételek nélkül a Pepsi részvényenként 1,67 dollárt keresett.
A nettó árbevétel 10,9%-kal 28 milliárd dollárra emelkedett. A vállalat akvizíciók és eladások hatását nélkülöző organikus bevétele 14,6%-kal emelkedett a negyedévben.
A Pepsi termékek iránti kereslet azonban a negyedév során valójában csökkent. Az ár- és árfolyam-ingadozásokat figyelmen kívül hagyó volumen a Quaker Foods North America esetében 7%-kal, az észak-amerikai italgyártó részlegnél pedig 2%-kal csökkent.
Az egyik fénypont a Pepsi Zero Sugar volt, amelynek volumene 26%-kal nőtt. A vezetők nagy reményeket fűznek az italhoz. A vállalat nagyjából egy évvel azután, hogy a rivális Coca-Cola frissítette a Coke Zerot, január közepén jelentette be, hogy átdolgozta saját üdítőjének receptúráját annak érdekében, hogy az jobban megfeleljen a nyugat-európai változatnak. Az újrabevezetés keretében a Pepsi vasárnap két Super Bowl-reklámot is levetít, amelyek főszereplője a Pepsi Zero Sugar.
A Frito-Lay North-America a Doritos, a Cheetos, a Smartfood és számos más márkája kétszámjegyű bevételnövekedése ellenére is stagnálásról számolt be az érintett negyedévben.
A Pepsi 2023-ig 6%-os organikus bevételnövekedést és 8%-os növekedést prognosztizál az egy részvényre jutó változatlan árfolyamon számolt nyereségben. A Wall Street 3,5%-os nettó árbevétel-növekedést és 7,3%-os részvényenkénti nyereségnövekedést vár.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >