Feltörekvő E-kereskedelem és M-kereskedelem
Az online vásárlások aránya az USA-ban 6,6 százalék, de a kutatók szerint a következő 10 évben eléri a 20 százalékot. A múlt évben gyakorlatilag minden 14. évét betöltött észak-amerikai internetező (a teljes lakosság 70 százaléka) vásárolt valamit online az eMarketer (USA) kutatása szerint. A kereskedők számára ez kihívás, mert az on- és offline csatornák között váltogató vásárlók egyre többet várnak el a hús-vér boltoktól. Először is az eladók alapos termékismeretére számítanak, másodszor arra, hogy már vásárlás előtt meggyőződhessenek az árucikk rendelkezésre állásáról, harmadsorban pedig az az elvárás, hogy az eladók a láncolat többi boltjának készleteit is lássák, sőt, a náluk hiányzó cikket, méretet, típust gyorsan át tudják szállíttatni egyik egységből a másikba.
Egyre többen használják okostelefonjukat a vásárlás során, ezért az M-kereskedelem (mobile commerce) is több kutatás tárgyát képezi. A felmérés szerint 56 százalék ár-összehasonlításra, 53 százalék a termékek lefotózására, 46 százalék kupon és kedvezmények keresésére, 35 százalék instore akciók, felhívások fogadására, 33 százalék QR-kódok beszkennelésére használja okostelefonját az USA-ban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >