Felszámolják a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft-t
A felszámolásról határoztak a tavaly fizetésképtelenné vált Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. tulajdonosai. A cég vezetése még nyáron jelezte, hogy forrásaik a 2009-es működésre sem elegendőek.
Az agrártárcától azonban nem érkezett támogatás, ezért az alapítóktól felvett tagi kölcsönökből éltek, míg ez a forrás is elapadt.
A cég korábbi vezetése úgy értelmezte a vonatkozó szabályokat, hogy a működéshez szükséges pénzhez a marketingre fordított kiadások arányában, de automatikusan jutnak hozzá, míg a költségvetési kapcsolatot jelentő Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, illetve az Agrármarketing Centrum (AMC) a közbeszerzés mellett foglalt állást. Ezek után az alkalmazottak és az ügyvezető távoztak a kft.-től.
Az év végén a tulajdonosok a felszámolás megindításáról döntöttek. A cég ügyeinek kezelésével megbízott Oláh László egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Az egyik alapítót, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsát (HNT) képviselő Horváth Csaba főtitkár elmondta, hogy a kft. felszámolása nem változtat a nemzeti bormarketingen. Vagyis a jövőben is a belföldön forgalomba hozott bor literje után beszedett 8 forintos forgalomba hozatali járulék 60 százalékát fordíthatják a közösségi bormarketingre. Az ezzel kapcsolatos kifizetések és a pályázatok elbírálása is folyamatos, ugyanis a Bormarketing Bizottság folytatja munkáját – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >