Felpörgeti az Aldi spanyolországi terjeszkedését
Az Aldi közel 50 új üzlet nyitását tervezi idén Spanyolországban és ezzel továbbra is a közelmúltban elért növekedési pályáján marad az országban.
A mostani terjeszkedés a diszkontlánc elmúlt három évben látott lendületére épül, mellyel több mint 100 üzletet nyitott, ugyanis a Spanyolországban az Aldi Nord által működtetett kiskereskedő igyekszik jelenlétét fokozni a mediterrán ország piacán.
Az Aldi közlése szerint olyan stratégiai fontosságú régiókra összpontosít, mint a Kanári-szigetek és Észak-Spanyolország (Baszkföld, Galícia, Cantabria és Castilla y León); míg az új üzletek több mint fele Andalúziában, Madridban, Valenciában és Katalóniában nyílik majd, de nem marad ki az expanzióból Extremadura, Murcia és a Baleári-szigetek sem.
A gyors terjeszkedést támogatandó az Aldi az év elején új elosztóközpontot nyit Miranda de Ebroban (Burgos). Ez a 40 000 négyzetméteres létesítmény az ország északi részén található üzleteket fogja kiszolgálni – közölte a vállalat.
Emellett a tavaly év végén átadott sagunt-i (Valencia) disztribúciós központ is teljes kapacitáson kezd működni idén februárban.
A diszkontcég szerint az Aldi spanyolországi sikerének titka az alacsony árakban, a saját márkás termékekben (az eladott termékek 86%-a saját márka) és abban rejlik, hogy az Aldi-termékek többsége (80%) spanyol eredetű.
2022 és 2023 szeptembere között több mint egymillió új vásárló vásárolt a diszkontban, ami jól mutatja, hogy a lánc a spanyol családok számára egyre vonzóbb.
A német diszkont 435 üzlettel és 480 000 négyzetméternyi eladóterülettel zárta a 2023-as évet Spanyolországban, ami 11%-os növekedést jelent 2022-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >