Félmilliárd forint a fogyasztók megtévesztése miatt
Az idén eddig mintegy ötszázmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a fogyasztók megtévesztéséért. Ez a tavalyinál – a teljes évi 700 millió forintos bírsághoz képest – erőteljesebb versenyhatósági fellépést sejtet.
A múlt év őszétől hatályos, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény erősítette a fogyasztók védelmét, nagyobb szigort teremtve a megtévesztő üzleti praktikákkal szemben. A vevő megnyerésére törekvő módszerek, ha új vonásokat is tartalmaznak, örökzöldek: a termék fontosabb adatait elkenő reklám, vagy a nem igazolható szépítő, gyógyító hatások kiemelése.
Különösen nem elnéző a versenytanács, ha a termék gyógyító hatásával manipulálják az embereket. A hivatal több áruház „becsalogató reklámját”, akciózási gyakorlatát is vizsgálja. Korábban rámutatott: az akció „készlet erejéig” történő meghirdetése nem mentesíthet a jogsértés alól, mint ahogy az sem, ha a boltban tájékoztatják a fogyasztót az áru hiányáról – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >