Felmerült, hogy ne lehessen reklámozni az ultrafeldolgozott élelmiszereket
Az LMP szeretné elérni, hogy 2027. január 1-jétől ne lehessen reklámozni azt, ami egészségtelen, az ellenzéki párt ezért határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek az ultrafeldolgozott élelmiszerekről.

A mirelit pizza ne lenne reklámozható?
Szendefy Mária, az LMP országos elnökségének tagja pénteki, online is közvetített sajtótájékoztatóján elmondta: azt javasolják a kormánynak, hogy készítsen elő törvényjavaslatot, amely a fenti időponttól már nem tenné lehetővé ultrafeldolgozott élelmiszerek reklámozását. Az átmeneti időszakban az ilyen termékek csomagolásán kötelezően feltüntetnék, hogy azok rendszeres fogyasztása súlyos egészségkárosodáshoz vezethet, hasonlóan a dohánytermékekhez – ismertette.
Az LMP kiterjesztené a csipszekre kivetett népegészségügyi adót az ultrafeldolgozott élelmiszerekre, és az így befolyt adóból az egészséges táplálkozás fontosságára felhívó kampányt finanszíroznának. Széleskörű állami támogatás kidolgozását és bevezetését is sürgetik az egészséges alapanyagokból készült magyar élelmiszerek versenyképességének megteremtése érdekében.
Szendefy Mária részletesen ismertette egy zacskós, tarhonyás gulyásleves összetevőit, és kiemelte: az instant levesek, valamint az instant szószok, készételek, a gyorséttermi ételek többsége olyan ízfokozókat és adalékanyagokat tartalmaz, amelyek a természetes, friss alapanyagokból készült élelmiszerek többségében nem szerepelnek, s alacsony a rosttartalmuk is.
Az ellenzéki politikus hivatkozott az európai kardiológiai társaság friss felmérésére is, eszerint az ilyen élelmiszerek megnövelik a magas vérnyomás, a szívinfarktus, a szélütés kockázatát, már akkor is, ha 10-15 százaléknyit fogyasztanak belőlük, de ez az arány sokaknál az ötven százalékot is eléri vagy e fölötti. Kitért arra is, hogy Magyarországon népbetegségnek számít az elhízás, a magas vérnyomás, a cukorbetegség és az érrendszeri betegségek is jelentős számban fordulnak elő.
Kapcsolódó cikkeink
A munkahelyi stressz az egészségtelen életmód katalizátora
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A GVH Digitális Tudatosság Programja segít felismerni a trükköket, amikkel a reklámok befolyásolnak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Matcha-láz árnyoldalai: hajhullást is okozhat a népszerű ital
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megújítja az Aldi US saját márkás termékeinek csomagolását
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hová került az országban 288 millió adag élelmiszerfelesleg?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nem divat, hanem valós probléma: mit gondolnak a magyarok a laktózérzékenységről?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >