Felmérés: Minden második cég tervez létszámbővítést idén
A legtöbb munkaadó abban bízik, hogy idén javul vagy legalább stagnál a pénzügyi-gazdasági helyzete. A többé-kevésbé optimista várakozások minden második munkáltatót létszámbővítésre sarkallnak, amihez a kialakult toborzási folyamataikat és eszközeiket fogják optimalizálni, hogy költséghatékonyan és minél gyorsabban megtalálják a megfelelő jelölteket.
Év elején 440 magyarországi munkáltató válasza alapján készítette el elemzését a Profession.hu a cégek 2025-re vonatkozó kilátásairól, terveiről. A munkáltatók többsége vagy a pénzügyi-gazdasági helyzetük javulásával (43%) vagy stagnálásával (34%) számol, minden második cég (48%) pedig létszámbővítést tervez.
„Szeptemberben bizakodó jövőképet vázoltak a magyarországi vállalatok; ez azóta is kitart: inkább optimisták az idei kilátásaikkal kapcsolatban mind a foglalkoztatottak létszámát, mind a gazdasági helyzetüket tekintve”
– mondta el Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.
„Januárban tízből négy-öt cég számolt be várható üzleti, illetve létszámnövekedésről, míg további három-négy változatlanságot, és mindössze egy prognosztizál csökkenést az idei évre”
– foglalta össze a 2025-ös munkáltatói kilátásokat a felmérés alapján a Profession.hu szakértője.
Lerövidül a munkaerő-keresésre fordított idő
A változatlan toborzási büdzsével párhuzamosan az eszköz- és csatornahasználatban a piaci szereplők egy része törekszik az optimalizálásra: 21%-uk bővíti az eszközrendszerét, 74% pedig a tavaly használtakkal dolgozik majd. Az új kollégák felkeresésére és megszerzésére allokált humánerőforrásban stagnálás várható: a toborzási és kiválasztási feladatokkal foglalkozók számát a válaszadók 81%-a hagyja változatlanul az idén.
Mindemellett az elmúlt éveknél dinamikusabb munkaerőpiacot vizionálnak az érintettek: egyre kevesebben vannak azok, akik szerint hosszabb lesz az üres pozíciók betöltéséhez szükséges idő. Sőt, ezzel párhuzamosan a cégek 15%-a még ennél is optimistább és azt gondolja, hogy nem csak, hogy nem romlik a helyzet, de kifejezetten gyorsabban tudják majd megtalálni és leszerződtetni az új munkaerőt.
Hol keresik az új kollégákat a munkáltatók?
Továbbra is az állásportálok a legnépszerűbbek a rendelkezésre álló csatornák között: szinte minden cég (86%) ezekre támaszkodik az új kollégák megtalálásában idén is. A vállalatok egy csoportja másodlagos toborzási csatornaként az ismeretségekre számít: minden második szervezet fogja potenciális jelöltjeit ajánlások alapján (is) keresni.
Amikor a toborzási csatornákat tervezik a szakemberek, azok kiválasztásában továbbra is a legfontosabb értékek a hirdetők számára a minőség és a hatékonyság, ezek alapján választanak a lehetséges megoldások közül.
„Az idő- és költségmegtakarítás mellett fontos szempont még, hogy az adott eszközzel mennyire tudnak a HR-esek pontosan célozni, hogy a számukra megfelelő potenciális jelölteket érhessék el. A célirányos kommunikációval jelentősen csökkenthető a toborzás ideje, amivel végsősoron emberi és anyagi erőforrásokat spórol meg a cég. Ezért is nagyon fontos a tudatos tervezés, időzítés és eszközválasztás”
– hívta fel a figyelmet Dencső Blanka.
A Profession.hu felméréséből kiderült, hogy tízből négy cégnél rendszeresen mérik az álláshirdetések teljesítményét.
Kapcsolódó cikkeink
Aktívabbak a munkavállalók, mint tavaly ilyenkor
A munkavállalói aktivitás továbbra is magas a magyarországi munkaerőpiacon: miközben…
Tovább olvasom >A betöltendő állások több mint fele igényel nyelvtudást
A 2024 januárja óta feladott álláshirdetések 53 százalékában várnak el…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >