Felmérés: Minden második cég tervez létszámbővítést idén
A legtöbb munkaadó abban bízik, hogy idén javul vagy legalább stagnál a pénzügyi-gazdasági helyzete. A többé-kevésbé optimista várakozások minden második munkáltatót létszámbővítésre sarkallnak, amihez a kialakult toborzási folyamataikat és eszközeiket fogják optimalizálni, hogy költséghatékonyan és minél gyorsabban megtalálják a megfelelő jelölteket.
Év elején 440 magyarországi munkáltató válasza alapján készítette el elemzését a Profession.hu a cégek 2025-re vonatkozó kilátásairól, terveiről. A munkáltatók többsége vagy a pénzügyi-gazdasági helyzetük javulásával (43%) vagy stagnálásával (34%) számol, minden második cég (48%) pedig létszámbővítést tervez.
„Szeptemberben bizakodó jövőképet vázoltak a magyarországi vállalatok; ez azóta is kitart: inkább optimisták az idei kilátásaikkal kapcsolatban mind a foglalkoztatottak létszámát, mind a gazdasági helyzetüket tekintve”
– mondta el Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.
„Januárban tízből négy-öt cég számolt be várható üzleti, illetve létszámnövekedésről, míg további három-négy változatlanságot, és mindössze egy prognosztizál csökkenést az idei évre”
– foglalta össze a 2025-ös munkáltatói kilátásokat a felmérés alapján a Profession.hu szakértője.
Lerövidül a munkaerő-keresésre fordított idő
A változatlan toborzási büdzsével párhuzamosan az eszköz- és csatornahasználatban a piaci szereplők egy része törekszik az optimalizálásra: 21%-uk bővíti az eszközrendszerét, 74% pedig a tavaly használtakkal dolgozik majd. Az új kollégák felkeresésére és megszerzésére allokált humánerőforrásban stagnálás várható: a toborzási és kiválasztási feladatokkal foglalkozók számát a válaszadók 81%-a hagyja változatlanul az idén.
Mindemellett az elmúlt éveknél dinamikusabb munkaerőpiacot vizionálnak az érintettek: egyre kevesebben vannak azok, akik szerint hosszabb lesz az üres pozíciók betöltéséhez szükséges idő. Sőt, ezzel párhuzamosan a cégek 15%-a még ennél is optimistább és azt gondolja, hogy nem csak, hogy nem romlik a helyzet, de kifejezetten gyorsabban tudják majd megtalálni és leszerződtetni az új munkaerőt.
Hol keresik az új kollégákat a munkáltatók?
Továbbra is az állásportálok a legnépszerűbbek a rendelkezésre álló csatornák között: szinte minden cég (86%) ezekre támaszkodik az új kollégák megtalálásában idén is. A vállalatok egy csoportja másodlagos toborzási csatornaként az ismeretségekre számít: minden második szervezet fogja potenciális jelöltjeit ajánlások alapján (is) keresni.
Amikor a toborzási csatornákat tervezik a szakemberek, azok kiválasztásában továbbra is a legfontosabb értékek a hirdetők számára a minőség és a hatékonyság, ezek alapján választanak a lehetséges megoldások közül.
„Az idő- és költségmegtakarítás mellett fontos szempont még, hogy az adott eszközzel mennyire tudnak a HR-esek pontosan célozni, hogy a számukra megfelelő potenciális jelölteket érhessék el. A célirányos kommunikációval jelentősen csökkenthető a toborzás ideje, amivel végsősoron emberi és anyagi erőforrásokat spórol meg a cég. Ezért is nagyon fontos a tudatos tervezés, időzítés és eszközválasztás”
– hívta fel a figyelmet Dencső Blanka.
A Profession.hu felméréséből kiderült, hogy tízből négy cégnél rendszeresen mérik az álláshirdetések teljesítményét.
Kapcsolódó cikkeink
Több home office munkalehetőség nyílt az elmúlt egy évben, mint az azt megelőzőben
Tavaly az érintett munkavállalók többsége szigorításra számított a home office-ra…
Tovább olvasom >Tízből hat külföldön dolgozó magyar szerint könnyű volt a beilleszkedés
Minden tizedik magyar munkavállaló rendelkezik már külföldi tapasztalattal, legtöbben Németországban,…
Tovább olvasom >Aktívabbak a munkavállalók, mint tavaly ilyenkor
A munkavállalói aktivitás továbbra is magas a magyarországi munkaerőpiacon: miközben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >