Felmérés: Minden második cég tervez létszámbővítést idén
A legtöbb munkaadó abban bízik, hogy idén javul vagy legalább stagnál a pénzügyi-gazdasági helyzete. A többé-kevésbé optimista várakozások minden második munkáltatót létszámbővítésre sarkallnak, amihez a kialakult toborzási folyamataikat és eszközeiket fogják optimalizálni, hogy költséghatékonyan és minél gyorsabban megtalálják a megfelelő jelölteket.
Év elején 440 magyarországi munkáltató válasza alapján készítette el elemzését a Profession.hu a cégek 2025-re vonatkozó kilátásairól, terveiről. A munkáltatók többsége vagy a pénzügyi-gazdasági helyzetük javulásával (43%) vagy stagnálásával (34%) számol, minden második cég (48%) pedig létszámbővítést tervez.
„Szeptemberben bizakodó jövőképet vázoltak a magyarországi vállalatok; ez azóta is kitart: inkább optimisták az idei kilátásaikkal kapcsolatban mind a foglalkoztatottak létszámát, mind a gazdasági helyzetüket tekintve”
– mondta el Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.
„Januárban tízből négy-öt cég számolt be várható üzleti, illetve létszámnövekedésről, míg további három-négy változatlanságot, és mindössze egy prognosztizál csökkenést az idei évre”
– foglalta össze a 2025-ös munkáltatói kilátásokat a felmérés alapján a Profession.hu szakértője.
Lerövidül a munkaerő-keresésre fordított idő
A változatlan toborzási büdzsével párhuzamosan az eszköz- és csatornahasználatban a piaci szereplők egy része törekszik az optimalizálásra: 21%-uk bővíti az eszközrendszerét, 74% pedig a tavaly használtakkal dolgozik majd. Az új kollégák felkeresésére és megszerzésére allokált humánerőforrásban stagnálás várható: a toborzási és kiválasztási feladatokkal foglalkozók számát a válaszadók 81%-a hagyja változatlanul az idén.
Mindemellett az elmúlt éveknél dinamikusabb munkaerőpiacot vizionálnak az érintettek: egyre kevesebben vannak azok, akik szerint hosszabb lesz az üres pozíciók betöltéséhez szükséges idő. Sőt, ezzel párhuzamosan a cégek 15%-a még ennél is optimistább és azt gondolja, hogy nem csak, hogy nem romlik a helyzet, de kifejezetten gyorsabban tudják majd megtalálni és leszerződtetni az új munkaerőt.
Hol keresik az új kollégákat a munkáltatók?
Továbbra is az állásportálok a legnépszerűbbek a rendelkezésre álló csatornák között: szinte minden cég (86%) ezekre támaszkodik az új kollégák megtalálásában idén is. A vállalatok egy csoportja másodlagos toborzási csatornaként az ismeretségekre számít: minden második szervezet fogja potenciális jelöltjeit ajánlások alapján (is) keresni.
Amikor a toborzási csatornákat tervezik a szakemberek, azok kiválasztásában továbbra is a legfontosabb értékek a hirdetők számára a minőség és a hatékonyság, ezek alapján választanak a lehetséges megoldások közül.
„Az idő- és költségmegtakarítás mellett fontos szempont még, hogy az adott eszközzel mennyire tudnak a HR-esek pontosan célozni, hogy a számukra megfelelő potenciális jelölteket érhessék el. A célirányos kommunikációval jelentősen csökkenthető a toborzás ideje, amivel végsősoron emberi és anyagi erőforrásokat spórol meg a cég. Ezért is nagyon fontos a tudatos tervezés, időzítés és eszközválasztás”
– hívta fel a figyelmet Dencső Blanka.
A Profession.hu felméréséből kiderült, hogy tízből négy cégnél rendszeresen mérik az álláshirdetések teljesítményét.
Kapcsolódó cikkeink
A munkavállalók több mint fele kapott béremelést tavaly
A magyarországi munkavállalók 53%-a kapott saját bevallása szerint fizetésemelést 2024-ben.…
Tovább olvasom >Tízből hat munkáltató tervez 2025-re béremelést, de a tavalyinál alacsonyabb mértékűt
A korábbi évekhez hasonlóan a cégek többsége 2024-ben is megvalósította…
Tovább olvasom >Adatok és intuíciók: hogyan dönthet jól a HR 2025-ben?
A HR szakma Magyarországon is egyre inkább támaszkodik az adatokra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Suppan Gergely: az árrésstoppal eddig átlagosan 16 százalékkal csökkentek az árak
Az első napok adatai alapján az árrésstop bevezetésével az átlagos…
Tovább olvasom >Dráguló húsvéti csokoládé: idén is mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni
A Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára, Intődy Gábor megerősítette, hogy 2025-ben…
Tovább olvasom >Áprilistól már a dm-ben is kaphatóak lesznek az AVON termékei
Az AVON az elmúlt több mint 135 év alatt a…
Tovább olvasom >