Felmérés: Magyarországon a cégek 14 százaléka női vállalkozás
Magyarországon az elmúlt 10 évben nőtt a tisztán női tulajdonosokkal rendelkező vállalkozások száma, azonban még így is csupán 14 százalék körüli arányt képviselnek a teljes magyarországi cégállományon belül – közölte a SKC-Consulting Kft. a WINGATE nemzetközi vállalkozásélénkítő programban készült felmérés megállapítását az MTI-vel.
A magyar SKC-Consulting Kft. vezetésével mintegy 660 millió forintos keretösszegből Magyarországon kívül Moldovában, Norvégiában, Romániában és Szerbiában valósul meg a WINGATE nemzetközi vállalkozásélénkítő program, amelynek közel 40 százaléka Magyarországon hasznosul.
Az érintett országokban kérdőív segítségével mérték fel, mely készségek és üzleti ismeretek terén van szüksége leginkább segítségre a vállalkozó nőknek.
A közel 1500 kitöltő több mint fele magyar volt, mintegy 90 százalékuk felsőfokú végzettséggel, tárgyalóképes angol nyelvtudással rendelkezik. Nagyjából egyenlő arányban voltak a válaszadók között azok akik már vállalkozók, és azok, akik csak tervezik a cégalapítást.
A felmérés kimutatta, hogy a női vállalkozók sikeressége a teljes világgazdaság teljesítményét tekintve kulcskérdés, becslések szerint a nemek közti egyenlőség biztosítása az üzleti életben mintegy 12 ezer milliárd dollár többlettel járulhatna hozzá a globális GDP-hez 2025-ig.
A közleményben kiemelték, hogy Magyarországon jelenleg több mint 500, egymilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező női társas vállalkozás működik. Annak ellenére, hogy ezen cégek száma közel megduplázódott az egy évvel korábbi értékhez képest, az 1 milliárd forint feletti árbevételt elérő vállalkozások kategóriájában a tisztán női vállalkozások aránya még mindig csupán 6 százalékot tesz ki.
Puskás Ágnes, a WINGATE projekt vezetője a közleményben elmondta, a válaszokból kiderült, hogy mind a szociális készségek, mind a konkrét szakmai ismeretek terén szeretnének fejlődni azok a nők, akik vállalkozóként képzelik el jövőjüket.
Hozzátette, a válaszadók a vállalkozói siker tekintetében fontosnak tartják a megszokottól eltérő gondolkodást, a megfelelő önbizalmat és bátorságot, illetve nagyra értékelik a pénzügyi és menedzsment szaktudást.
Az is kiderült, hogy a vállalkozás-indítás egyik legnagyobb akadályának a jogszabályi környezetet és a változó piaci viszonyokat tartják. A válaszolók mintegy 60 százaléka ugyanakkor azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy a sikerhez sokkal hatékonyabban kellene használniuk a kapcsolati hálójukat, és a személyes kompetenciákat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >