Felmérés: kevés hüvelyes zöldséget fogyasztanak a magyarok
Világszinten és Magyarországon is nagyon kevés hüvelyest fogyasztanak az emberek, a magyaroknak mindössze 43 százaléka sorolja a preferált zöldségek közül az első három helyre ezeket – közölte a Bonduelle saját felmérése alapján, a hüvelyesek szerdai világnapja alkalmából.
Az MTI-hez eljuttatott közleményében a cég idézi a FAO (az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világszervezete) 2019-es adatait, amely szerint világszerte átlagosan naponta 21 gramm hüvelyest fogyaszt a lakosság fejenként, ez a napi fehérjebevitel 6, a napi energiabevitel 3 százalékát teszi ki. Az arány az elmúlt három évtizedben stagnált.
A Bonduelle országos reprezentatív kutatását az NRC készítette 2019. októberében, a kutatást a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének segítségével állították össze. A zöldségfogyasztási és étkezési szokásokra irányuló kérdőívet ezer 18-59 év közötti válaszadó töltötte ki.
A kutatás szerint a megkérdezettek 37 százaléka fogyaszt naponta friss zöldséget. A magyarok kedvenc zöldsége a paradicsom, a burgonya, illetve a paprika, a hüvelyeseket csak a válaszadók 43 százaléka tette az első három helyre, mint preferált zöldséget.
A hüvelyesek alacsony arányú fogyasztása gazdasági, történelmi és társadalmi-kulturális okokra vezethető vissza, a Bonduelle kutatásából azonban kiderül, hogy a jelenségben szerepet játszhat a fagyasztott és konzerv zöldségek mellőzése is. A megkérdezettek 66 százalék ugyanis a friss zöldségeket részesíti előnyben a főzés során a konzerv és fagyasztott termékekkel szemben, ezáltal sok hüvelyest csak időszakosan van lehetőségük felhasználni.
Konzervként 42 százalék, fagyasztva pedig csupán 47 százalék fogyaszt legalább hetente zöldséget, így a válaszadók több mint fele a téli időszakban nélkülöz az étrendjéből sokféle hüvelyest – mutattak rá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >