Felmérés: a magyarok többsége kevesebbet költ az inflációs környezetben
A jelenlegi inflációs környezetben a magyarok 80 százaléka jelezte, hogy kevesebbet költ a mostani anyagi helyzete megóvása érdekében, a fogyasztók főleg élelmiszer és higiéniai termékek vásárlását fogják vissza – mondta a Magyar Cetelem Bank vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón az ügyfeleik körében végzett kutatás eredményeiről.

Kevesebbet költünk a magas infláció miatt
Szabó Péter hozzátette, hogy a május első felében készült felmérésbe több mint 1000 embert vontak be.
Közölte, a költések visszafogása mellett, a magyarok 24 százaléka többet dolgozik, azaz többlet bevételre igyekszik szert tenni az anyagi helyzete fenntartása érdekében, 12 százalékuknak azonban már hozzá kellett nyúlnia megtakarításaihoz.
A Cetelem magyarországi ügyfeleinek visszajelzéseiből az is kiderült, hogy a következő 12 hónapban 20 százalékot meghaladó áremelkedésre számítanak az élelmiszereknél és az építőanyagoknál, de több más termékcsoportban is az árak növekedésével számolnak.
Az infláció mellett az orosz-ukrán háború hatásairól is kérdezték a fogyasztókat, a visszajelzések pedig azt mutatták, hogy miközben az utóbbi miatt a válaszadók 20 százaléka lemondott egy tervezett nagyobb beruházásról (például autóvásárlás, illetve ingatlan beruházás), 65 százalékuk azt mondta, nem változtatott fogyasztói szokásain a fegyveres konfliktus miatt.
A Magyar Cetelem Bank Zrt. 1996 óta van jelen Magyarországon. Alapítója és egyben 100 százalékos tulajdonosa a francia Cetelem S.A., amely 1999-óta a BNP Paribas csoport tagja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >