Felmérés: a magyarok megszokták az erős ügyfél-hitelesítést az elektronikus fizetéskor
A magyarok többsége megszokta az erős ügyfél-hitelesítést, a felnőtt, bankkártyával rendelkező lakosság 96 százaléka pedig vásárolt már online – ez derült ki az OTP Mobil és a Visa reprezentatív kutatásából, amelynek megállapításairól hétfőn közleményben tájékoztatták az MTI-t.
A felmérésből kiderült, hogy a 60 év alatti magyar lakosság túlnyomó többsége, közel kilenctizede használta már internetes vásárlásai alkalmával bankkártyáját. A válaszadók 58 százaléka kizárólag bankkártyát használ ilyen esetben. A kitöltők 54 százaléka egyből megszokta az online vásárlásokat még biztonságosabbá tevő ügyfél-hitelesítés folyamatát, 45 százalék pedig sokkal biztonságosabbnak érzi az online fizetési folyamatot az új európai uniós irányelv bevezetése óta.
A megkérdezettek több mint fele már a rendelés után bankkártyával kiegyenlíti a számlát, és csupán egyharmaduk szeretne az utánvétes fizetéssel biztosra menni, legyen az akár készpénzes, akár bankkártyás fizetés. A készpénzes utánvéttel történő vásárlási szokás erősebben tartja magát a vidéki településeken, mint Budapesten: a vidéki válaszadók negyede, a budapestiek 13 százaléka használja az online vásárlásnál ezt a fizetési módot.
A Visa Európa több mint 20 országában 40 százalék vagy a fölötti növekedést mért augusztusban az online vásárlásokban júniushoz képest. Néhány országban, például Magyarországon ez a növekedés majdnem elérte az 50 százalékot. A kutatás szerint ugyan sokan élnek az internetes vásárlás lehetőségével, de azzal már kevesen vannak tisztában, hogy fennakadások esetén mi a teendő.
Minden második megkérdezett tapasztalt már egy vagy akár több kellemetlenséget internetes vásárlásai alkalmával. Ezek közül a leggyakoribb, hogy nem kapta meg a megrendelt terméket. Egyes esetekben előfordult, hogy nem azt a terméket kapta, amit megrendelt, sérült áruval pedig csak kevesebb mint 10 százalék szembesült internetes vásárlásai alkalmával.
Annak ellenére, hogy a lakosság 54 százalékát érintette már valamely probléma, véleményük megoszlik a teendőkkel kapcsolatban: 31 százalék szerint a hatóságokat, 29 százalék szerint a kártya kibocsátóját kell értesíteni az esetről, míg 27 százalék azt nyilatkozta, hogy az első lépés a kártya letiltása.
A megkérdezettek 7 százaléka egyáltalán nem tudja, mit kell tenni, ha például csalás áldozatául esik internetes vásárlás során. Az úgynevezett chargeback eljárás, vagyis visszatérítés előnyeivel sincs mindenki tisztában, amelynek során a bankkártyával fizetett pénzt a kártyakibocsátótól visszaigényelhetik.
Kapcsolódó cikkeink
Gyors, egyszerű, hatékony innovációiért díjat kapott a K&H
Idén harmadik alkalommal, összesen tíz kategóriában díjazta a Visa a…
Tovább olvasom >Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >MNB: nem módosította az alapkamatot a monetáris tanács
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa keddi ülésén nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >