Felmérés: a magyarok átlagosan 59 ezer forintot terveznek költeni az idén karácsonyi ajándékokra
A magyar lakosság átlagosan személyenként 59 ezer forintot tervez költeni az idén karácsonyi ajándékokra – közölte a Telenor pénteken az MTI-vel a magyarok ünnepi fogyasztási és kapcsolattartási szokásairól készült országos reprezentatív kutatása alapján.
A kutatás 1000 ember megkérdezésével október 26. és november 3. között zajlott, a minta reprezentatív a 18-69 éves magyar lakosságra nem, életkor, régió és településtípus szerint.
Kiemelték, a válaszadók több mint fele már novemberben, vagy előtte elkezdte a vásárlást, és tavalyhoz képest némileg nőtt a bizalom az üzletben történő vásárlás iránt. Az online beszerzésnél a többség igyekszik korábban megrendelni az ajándékot, mert fél, hogy a kiszállításban lehetnek fennakadások.
A felmérés szerint a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok közé tartoznak továbbra is a ruhák, az elektronikai cikkek és a játékok. A tárgyi ajándékokat az utalványok, élmények, utazások követik.
A kutatás rámutatott arra, 10-ből 4 magyar úgy érzi, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné, a válaszadók háromnegyede legalább hetente egyszer sort kerít egy mélyebb beszélgetésre a közvetlen családtagokkal, viszont csak negyedük társalog ilyenekről napi szinten.
A válaszadók mintegy fele karácsonykor tervezi pótolni az év közben elmaradt találkozásokat, beszélgetéseket. A kérdőívet kitöltők 47 százaléka az idén szűk családi körben, 44 százaléka pedig szélesebb rokoni körrel tölti a karácsonyt.
A Telenor felmérése szerint az elmúlt évhez képest az idén már kevésbé befolyásolja az ünneplést a járványügyi helyzet, tavaly 44 százalék mondta, hogy – főként a koronavírus miatt – valószínűleg kevesebb emberrel fog találkozni, mint az előző évben, idén már csak 11 százalék válaszolt így. A pandémia miatt kevesebb találkozást tervezők főleg az idősebb, nem velük közös háztartásban élő rokonaikat féltik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >