Felmérés: a magyarok átlagosan 59 ezer forintot terveznek költeni az idén karácsonyi ajándékokra
A magyar lakosság átlagosan személyenként 59 ezer forintot tervez költeni az idén karácsonyi ajándékokra – közölte a Telenor pénteken az MTI-vel a magyarok ünnepi fogyasztási és kapcsolattartási szokásairól készült országos reprezentatív kutatása alapján.

59 ezer forintot költenénk átlagosan és személyenként karácsonyi ajándékokra
A kutatás 1000 ember megkérdezésével október 26. és november 3. között zajlott, a minta reprezentatív a 18-69 éves magyar lakosságra nem, életkor, régió és településtípus szerint.
Kiemelték, a válaszadók több mint fele már novemberben, vagy előtte elkezdte a vásárlást, és tavalyhoz képest némileg nőtt a bizalom az üzletben történő vásárlás iránt. Az online beszerzésnél a többség igyekszik korábban megrendelni az ajándékot, mert fél, hogy a kiszállításban lehetnek fennakadások.
A felmérés szerint a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok közé tartoznak továbbra is a ruhák, az elektronikai cikkek és a játékok. A tárgyi ajándékokat az utalványok, élmények, utazások követik.
A kutatás rámutatott arra, 10-ből 4 magyar úgy érzi, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné, a válaszadók háromnegyede legalább hetente egyszer sort kerít egy mélyebb beszélgetésre a közvetlen családtagokkal, viszont csak negyedük társalog ilyenekről napi szinten.
A válaszadók mintegy fele karácsonykor tervezi pótolni az év közben elmaradt találkozásokat, beszélgetéseket. A kérdőívet kitöltők 47 százaléka az idén szűk családi körben, 44 százaléka pedig szélesebb rokoni körrel tölti a karácsonyt.
A Telenor felmérése szerint az elmúlt évhez képest az idén már kevésbé befolyásolja az ünneplést a járványügyi helyzet, tavaly 44 százalék mondta, hogy – főként a koronavírus miatt – valószínűleg kevesebb emberrel fog találkozni, mint az előző évben, idén már csak 11 százalék válaszolt így. A pandémia miatt kevesebb találkozást tervezők főleg az idősebb, nem velük közös háztartásban élő rokonaikat féltik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >