Felmérés: a magyarok 45,8 százaléka műfenyőt vásárol karácsonyra
Magyarországon a megkérdezettek 45,8 százaléka műfenyőt vásárol karácsonyra, a válaszadók 36 százaléka vágott, 8,8 százalékuk pedig visszaültethető, földlabdás fenyővel ünnepel – közölte az IKEA hétfőn az MTI-vel.

A magyarok közel fele műfenyőt vesz karácsonyra
A magyarok karácsonyi szokásairól az IKEA Magyarország megbízásából az IPSOS piackutató cég készített felmérést idén novemberben, a reprezentatív kutatással.
A közlemény szerint a faállítási szokások mellett a kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok továbbra is inkább tradicionálisan húsos ételeket főznek az ünnepek alatt. A megkérdezettek 27 százaléka állítja, hogy soha nem főz húsmentesen karácsonykor, 51 százalék viszont néha ugyan húsmentes fogással is készül, de nem ez a fő szempont a menü kitalálásakor. Csupán a válaszadók 12,7 százaléka nyilatkozta, hogy minden évben húsmentesen főz, és hozzájuk csatlakozik a megkérdezettek további 8,1 százaléka, amennyiben vegetáriánus vagy vegán vendég érkezik hozzájuk. A húsmentes karácsony iránti nyitottság leginkább a 18-26 év közötti fiataloknál figyelhető meg a kutatás szerint.
Kiemelték, a magyarokra nem jellemző a karácsonyi ételpazarlás vagy az ünnepek alatt megemelkedett élelmiszer-hulladék előállítás. Ugyanis a válaszadók 41,7 százaléka lefagyasztja, és később fogyasztja el a karácsonyról megmaradt fogásokat, míg a felmérésben résztvevők 36 százaléka saját bevallása szerint úgy főz, hogy egyáltalán nem is hagy maradékot.
A kutatásból azonban az is kiderült, hogy a válaszadók 66 százaléka általában klasszikus karácsonyi csomagolópapírt használ, ami az ajándékról letépve sokszor egyből a szemetesben landol. Ugyanakkor megállapították, hogy a magyarok 44,6 százaléka dönt olyan ajándéktasak vagy ajándékdoboz mellett, amit a következő évben újra használni lehet. Sőt minden tizedik ember már kifejezetten újrahasznosítható csomagolópapírt vásárol. A megkérdezettek mindössze 13 százaléka állítja, hogy inkább be sem csomagolja az ajándékokat.
Hozzátették, a válaszadók 54 százaléka, bevallása szerint néha készít saját kezűleg ajándékot, használt darabokban azonban nem szívesen gondolkodnak, a megkérdezettek 64 százalékuk soha nem szokott másodkézből ajándékozni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Az IKEA visszahívja az IKEA 365+ VÄRDEFULL fekete színű fokhagymaprést
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >