Felmérés: a magyarok 45,8 százaléka műfenyőt vásárol karácsonyra
Magyarországon a megkérdezettek 45,8 százaléka műfenyőt vásárol karácsonyra, a válaszadók 36 százaléka vágott, 8,8 százalékuk pedig visszaültethető, földlabdás fenyővel ünnepel – közölte az IKEA hétfőn az MTI-vel.
A magyarok karácsonyi szokásairól az IKEA Magyarország megbízásából az IPSOS piackutató cég készített felmérést idén novemberben, a reprezentatív kutatással.
A közlemény szerint a faállítási szokások mellett a kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok továbbra is inkább tradicionálisan húsos ételeket főznek az ünnepek alatt. A megkérdezettek 27 százaléka állítja, hogy soha nem főz húsmentesen karácsonykor, 51 százalék viszont néha ugyan húsmentes fogással is készül, de nem ez a fő szempont a menü kitalálásakor. Csupán a válaszadók 12,7 százaléka nyilatkozta, hogy minden évben húsmentesen főz, és hozzájuk csatlakozik a megkérdezettek további 8,1 százaléka, amennyiben vegetáriánus vagy vegán vendég érkezik hozzájuk. A húsmentes karácsony iránti nyitottság leginkább a 18-26 év közötti fiataloknál figyelhető meg a kutatás szerint.
Kiemelték, a magyarokra nem jellemző a karácsonyi ételpazarlás vagy az ünnepek alatt megemelkedett élelmiszer-hulladék előállítás. Ugyanis a válaszadók 41,7 százaléka lefagyasztja, és később fogyasztja el a karácsonyról megmaradt fogásokat, míg a felmérésben résztvevők 36 százaléka saját bevallása szerint úgy főz, hogy egyáltalán nem is hagy maradékot.
A kutatásból azonban az is kiderült, hogy a válaszadók 66 százaléka általában klasszikus karácsonyi csomagolópapírt használ, ami az ajándékról letépve sokszor egyből a szemetesben landol. Ugyanakkor megállapították, hogy a magyarok 44,6 százaléka dönt olyan ajándéktasak vagy ajándékdoboz mellett, amit a következő évben újra használni lehet. Sőt minden tizedik ember már kifejezetten újrahasznosítható csomagolópapírt vásárol. A megkérdezettek mindössze 13 százaléka állítja, hogy inkább be sem csomagolja az ajándékokat.
Hozzátették, a válaszadók 54 százaléka, bevallása szerint néha készít saját kezűleg ajándékot, használt darabokban azonban nem szívesen gondolkodnak, a megkérdezettek 64 százalékuk soha nem szokott másodkézből ajándékozni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >