Fellendülőben a hazai lekvárpiac
Az utóbbi három év tendenciáival ellentétben 2008 első félévében mennyiségi és értékalapon is növekedést mutatott a lekvárpiac – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból.A lekvárpiac növekedésének következtében a mogyoró- és csokoládéalapú termékeket is magába foglaló édes kenhető termékek csoportján belül nőtt a lekvárok mennyiségi részesedése az elmúlt évekhez képest. Míg a kategóriából a lekvár mennyiségi alapon 2005-ben 43 százalékkal részesedett, addig 2007-ben ez az arány 37 százalékra csökkent, majd piacrésze az idei év első hat hónapjában a 2005-ös értéket is meghaladva elérte a 45 százalékot.
A lekvárpiac mennyiségi bővülése 2008 első félévében jelentősnek mondható: 2007 azonos időszakához viszonyítva a vásárlók 30 százalékkal fogyasztottak több lekvárt. A piac, mivel az árak folyamatosan emelkedtek, a forgalmazott érték alapján is bővülni tudott: a vizsgált időszakban 43 százalékkal a 2007 első féléves eredményekhez képest. A 2007. január–júniusi 29 százalékkal szemben 2008 első félévében már a háztartások 35 százaléka vásárolt a kenyérre kenhető gyümölcslekvárokból,.
Az ízek közül továbbra is a sárgabarack a legkedveltebb – mennyiségi alapon a fogyasztók által megvásárolt összes mennyiség majdnem felét teszi ki. A második legnépszerűbbek a többféle gyümölcs keverésével készülő lekvárok. A sárgabarack átlagára 2008 első félévében 508 forint, míg a kevert lekváré 540 forint volt. A már említett narancslekvár jóval drágább a kilogrammonkénti 1242 forintos árával.
A kis boltok részesedése 2007 és 2008 első félévében egyaránt csökkent a lekvárpiacon. Ezzel egyidejűleg növekedett a modern kereskedelmi láncok volumenalapú részesedése.
A fogyasztók által megvásárolt dzsemek teljes mennyiségének 69 százalékát a gyermekes háztartások fogyasztották, míg a teljes volumen több mint felét az 50 évnél idősebb háziasszony vezette háztartások szerezték be.
Márta-Tóth Anna, GfK Hungária Consumer Tracking
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >