Fellendülhet a turizmus a Mátrában
Összesen mintegy 600 millió forintból, hét településen jelentős turisztikai fejlesztések készülnek el idén őszre a Mátrában – közölte a projektek kommunikációjáért felelős Graven Idol Kft. hétfőn az MTI-vel.

Nagy fejlesztések a régióban
Tájékoztatásuk szerint a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében elnyert vissza nem térítendő pályázati támogatás eredményeként a Equitum Castra Nonprofit Kft., valamint Bükkszék, Sirok, Kisfüzes és Szajla önkormányzata alkotta konzorcium több mint 300 millió forintot fordíthat környezettudatos kiállítóterek kialakítására.
Ebből a forrásból várhatóan szeptember végéig új túraútvonalak létrehozása mellett egy-egy szín- és játszótér is épül, továbbá pihenőhelyek és panorámateraszok teszik majd teljessé a természetjárás élményét.
Ugyancsak vissza nem térítendő uniós támogatásból fejeződik be október végére a „panoráma túrák a Mátra gyógyító kincseinél” című projekt, melyre korábban 298 millió forintot nyert a Heves Vármegyei Térségfejlesztési Nonprofit Kft., valamint a Parád, Mátraderecske és Recsk önkormányzata alkotta konzorcium a TOP pályázatán.
A fejlesztés több útvonalon, természeti élményeken keresztül mutatja be az ökotudatos túrázás gyakorlatát. Ennek részeként létrejön az érintett települések tematikus túraútvonal-hálózata, a térség természeti és vízkincseit, népszokásait kísérve. Az útvonal mentén esőházakat, állomásjelző és információs táblákat, asztalokat, padokat helyeznek el, panorámateraszokat alakítanak ki.
Emellett Parádon háromszintes kilátó épül, míg a legendás Rákóczi-fa állapotmegőrzése érdekében védőházat alakítanak ki. Mátraderecskén a turistaút mentén forrásház várja majd a kirándulókat, továbbá sor kerül a jelenleg funkcióját vesztett gyaloghíd felújítására.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10…
Tovább olvasom >Tanácsadásért is fizetni kell: új korszak kezdődik az utazási irodák világában
Egyre több utazási iroda számol fel tanácsadási díjat ügyfeleinek világszerte…
Tovább olvasom >Szlovéniában nőtt a turisták száma az év első hat hónapjában
Az év első hat hónapjában 2,8 millió turista látogatott Szlovéniába…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >