Fellendülhet a turizmus a Mátrában
Összesen mintegy 600 millió forintból, hét településen jelentős turisztikai fejlesztések készülnek el idén őszre a Mátrában – közölte a projektek kommunikációjáért felelős Graven Idol Kft. hétfőn az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében elnyert vissza nem térítendő pályázati támogatás eredményeként a Equitum Castra Nonprofit Kft., valamint Bükkszék, Sirok, Kisfüzes és Szajla önkormányzata alkotta konzorcium több mint 300 millió forintot fordíthat környezettudatos kiállítóterek kialakítására.
Ebből a forrásból várhatóan szeptember végéig új túraútvonalak létrehozása mellett egy-egy szín- és játszótér is épül, továbbá pihenőhelyek és panorámateraszok teszik majd teljessé a természetjárás élményét.
Ugyancsak vissza nem térítendő uniós támogatásból fejeződik be október végére a „panoráma túrák a Mátra gyógyító kincseinél” című projekt, melyre korábban 298 millió forintot nyert a Heves Vármegyei Térségfejlesztési Nonprofit Kft., valamint a Parád, Mátraderecske és Recsk önkormányzata alkotta konzorcium a TOP pályázatán.
A fejlesztés több útvonalon, természeti élményeken keresztül mutatja be az ökotudatos túrázás gyakorlatát. Ennek részeként létrejön az érintett települések tematikus túraútvonal-hálózata, a térség természeti és vízkincseit, népszokásait kísérve. Az útvonal mentén esőházakat, állomásjelző és információs táblákat, asztalokat, padokat helyeznek el, panorámateraszokat alakítanak ki.
Emellett Parádon háromszintes kilátó épül, míg a legendás Rákóczi-fa állapotmegőrzése érdekében védőházat alakítanak ki. Mátraderecskén a turistaút mentén forrásház várja majd a kirándulókat, továbbá sor kerül a jelenleg funkcióját vesztett gyaloghíd felújítására.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >