Trade magazin > Hírek és cikkek > Piaci Hírek > Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.
Gondtalan költekezés helyett átgondolt vásárlás
A karácsonyi készülődés közepette a fogyasztók közel fele nem biztos benne, hogy képes-e fedezni az ünnepi szezon kiadásait. A vevők kétharmada aktívan figyeli tehát az ajánlatokat, hogy a lehető legjobb áron jusson a kiválasztott termékhez. Tízből hat megkérdezett idén annak ellenére is csak leértékelt terméket vásárolna, hogy gyakran a ténylegesen kinézett árucikkre nem terjed ki az akció, ezért kénytelen változtatni vásárlási döntésén.
A vevőknek az is egyre fontosabbá vált, hogy jól költsék el a pénzüket, és a kiválasztott termék hosszú távon is értéket képviseljen. A válaszadók harmada például többet költene technológiára, míg 58 százalékuk újra felhasználja a tavalyi ünnepi dekorációt.
„A kereskedőknek is fel kell ismerniük, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak és árérzékenyebbek. Az impulzusvásárlások kora gyakorlatilag lejárt. Az eladóknak át kell alakítaniuk az értékesítési és marketingstratégiájukat, hogy a jövőben is versenyképesek maradjanak”
– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
Több csatorna, még nagyobb kihívások
Online vásárlás helyett még mindig boltokban tervez költeni az ünnepi szezonban a kutatás résztvevőinek több mint kétharmada. Számukra fontos, hogy döntés előtt megérinthessék és kipróbálhassák a terméket. Az üzletek ezen a téren olyan bizalmi közeget teremtenek, amelyet a digitális térben nehéz létrehozni. Eközben viszont a virtuális élmény is folyamatosan fejlődik, és a felkészült fogyasztók készek több oldalt is felkeresni és összehasonlítani, hogy a legjobb üzletet köthessék.
„Kritikusan fontos, hogy a kereskedők is elfogadják – nem elég az online jelenlét. A fogyasztói igények tűpontos ismerete és a konkurencia állandó követése nélkül a legszebb weboldal sem fog forgalmat generálni. A vállalatoknak minél hamarabb integrálniuk kell a legújabb AI-vezérelt technológiai megoldásokat annak érdekében, hogy befolyásolni tudják a jövőbeni eredményességüket, és ne váljanak a változások elszenvedőivé”
– mutatott rá Palincsár László.
Kapcsolódó cikkeink
Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >