Felívelőben a konzerv kategória az Egyesült Királyságban
A megélhetési válság fokozódására válaszul a brit fogyasztók újra a konzervélelmiszerek felé fordulnak.
A Kantar friss adatai szerint a konzerv kategória növekedése idén február óta meghaladja más élelmiszer kategóriák bővülésének mértékét, és az is kiderült, hogy 2022 májusa és augusztusa között már több vásárló vásárolt konzervet, mint 2020 azonos időszakában, amikor a pandémia miatti lezárások hatályban voltak.
A leves- (+19,7%) és paradicsomkonzervek (8%) mennyiségi értékesítése 2018 óta a legmagasabb szintet érte el, míg egy a Princes Csoport és az innovációs tanácsadó cég, a KICR által nemrégiben végzett közös felmérés szerint a brit fogyasztók közel egyharmada (31%) több konzervet kíván vásárolni a következő egy évben. Az élelmiszerinfláció szárnyalására tekintettel a felmérés kiemelte, hogy azok a fogyasztók, akik több konzervet terveznek vásárolni, az alacsonyabb költségek és a hosszabb eltarthatósági idő miatt tesznek így: kulcsfontosságú vásárlási szempontként a termékek eltarthatóságát (64%), az ár-érték arányt (53%) és az élelmiszerpazarlás minimalizálására törekvést (46%) említették.
Ezzel egyidejűleg a brit fogyasztók 20%-a mondta azt, hogy a következő évben kevesebb hűtött élelmiszert, viszont a spórolás jegyében száraztésztából (46%), rizsből (41%), babkonzervből (40%) és paradicsomkonzervből (35%) nagy valószínűséggel többet vásárolnának.
Több mint egyharmaduk (34%) az ételeket több zöldséggel és hüvelyessel tenné kiadósabbá, 33%-uk pedig úgy tervezi, hogy gyakrabban fog a jövőben egyszerre többféle fogást a hétre előkészíteni. A megkérdezettek 41%-a kiemelte, hogy a konzervek kiválóan alkalmasak arra, hogy a semmiből készítsenek ételeket.
Az emelkedő energiaárak közepette a brit fogyasztók a „fűtés és evés” mérséklésével is igyekeznek csökkenteni költségeiket, 43%-uk szerint a konzervek és más csomagolt élelmiszeripari termékekből való főzés a legolcsóbb.
Kapcsolódó cikkeink
Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >20 millió fontos beruházással kezd helyi gyártásba az Ehrmann az Egyesült Királyságban
Az Ehrmann német tejipari vállalat 20 millió fontos (kb. 27,1…
Tovább olvasom >Az Apple negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Idén már negyedszer egymás után áll az Apple a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gulyás Gergely: november 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot
November 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot – jelentette ki a Miniszterelnökséget…
Tovább olvasom >Szűkebb kört érint a plázastop szigorítása, de így is terhet róhat a kereskedőkre
A Taylor Wessing nemzetközi ügyvédi iroda friss elemzése szerint a…
Tovább olvasom >Új rekordot döntött a világ instant tésztaleves-fogyasztása – Magyarország stabilan a TOP50-ben
A világ instant tésztaleves-fogyasztása új csúcsra ért: a World Instant…
Tovább olvasom >