Felívelőben a konzerv kategória az Egyesült Királyságban
A megélhetési válság fokozódására válaszul a brit fogyasztók újra a konzervélelmiszerek felé fordulnak.
A Kantar friss adatai szerint a konzerv kategória növekedése idén február óta meghaladja más élelmiszer kategóriák bővülésének mértékét, és az is kiderült, hogy 2022 májusa és augusztusa között már több vásárló vásárolt konzervet, mint 2020 azonos időszakában, amikor a pandémia miatti lezárások hatályban voltak.
A leves- (+19,7%) és paradicsomkonzervek (8%) mennyiségi értékesítése 2018 óta a legmagasabb szintet érte el, míg egy a Princes Csoport és az innovációs tanácsadó cég, a KICR által nemrégiben végzett közös felmérés szerint a brit fogyasztók közel egyharmada (31%) több konzervet kíván vásárolni a következő egy évben. Az élelmiszerinfláció szárnyalására tekintettel a felmérés kiemelte, hogy azok a fogyasztók, akik több konzervet terveznek vásárolni, az alacsonyabb költségek és a hosszabb eltarthatósági idő miatt tesznek így: kulcsfontosságú vásárlási szempontként a termékek eltarthatóságát (64%), az ár-érték arányt (53%) és az élelmiszerpazarlás minimalizálására törekvést (46%) említették.
Ezzel egyidejűleg a brit fogyasztók 20%-a mondta azt, hogy a következő évben kevesebb hűtött élelmiszert, viszont a spórolás jegyében száraztésztából (46%), rizsből (41%), babkonzervből (40%) és paradicsomkonzervből (35%) nagy valószínűséggel többet vásárolnának.
Több mint egyharmaduk (34%) az ételeket több zöldséggel és hüvelyessel tenné kiadósabbá, 33%-uk pedig úgy tervezi, hogy gyakrabban fog a jövőben egyszerre többféle fogást a hétre előkészíteni. A megkérdezettek 41%-a kiemelte, hogy a konzervek kiválóan alkalmasak arra, hogy a semmiből készítsenek ételeket.
Az emelkedő energiaárak közepette a brit fogyasztók a „fűtés és evés” mérséklésével is igyekeznek csökkenteni költségeiket, 43%-uk szerint a konzervek és más csomagolt élelmiszeripari termékekből való főzés a legolcsóbb.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Felvásárolta a myPOS az IQOM-ot, elősegítve a digitális fizetési innováció terjedését
Az IQOM, a digitális fizetési megoldások egyik vezető magyarországi szolgáltatója…
Tovább olvasom >