Felívelőben a konzerv kategória az Egyesült Királyságban
A megélhetési válság fokozódására válaszul a brit fogyasztók újra a konzervélelmiszerek felé fordulnak.
A Kantar friss adatai szerint a konzerv kategória növekedése idén február óta meghaladja más élelmiszer kategóriák bővülésének mértékét, és az is kiderült, hogy 2022 májusa és augusztusa között már több vásárló vásárolt konzervet, mint 2020 azonos időszakában, amikor a pandémia miatti lezárások hatályban voltak.
A leves- (+19,7%) és paradicsomkonzervek (8%) mennyiségi értékesítése 2018 óta a legmagasabb szintet érte el, míg egy a Princes Csoport és az innovációs tanácsadó cég, a KICR által nemrégiben végzett közös felmérés szerint a brit fogyasztók közel egyharmada (31%) több konzervet kíván vásárolni a következő egy évben. Az élelmiszerinfláció szárnyalására tekintettel a felmérés kiemelte, hogy azok a fogyasztók, akik több konzervet terveznek vásárolni, az alacsonyabb költségek és a hosszabb eltarthatósági idő miatt tesznek így: kulcsfontosságú vásárlási szempontként a termékek eltarthatóságát (64%), az ár-érték arányt (53%) és az élelmiszerpazarlás minimalizálására törekvést (46%) említették.
Ezzel egyidejűleg a brit fogyasztók 20%-a mondta azt, hogy a következő évben kevesebb hűtött élelmiszert, viszont a spórolás jegyében száraztésztából (46%), rizsből (41%), babkonzervből (40%) és paradicsomkonzervből (35%) nagy valószínűséggel többet vásárolnának.
Több mint egyharmaduk (34%) az ételeket több zöldséggel és hüvelyessel tenné kiadósabbá, 33%-uk pedig úgy tervezi, hogy gyakrabban fog a jövőben egyszerre többféle fogást a hétre előkészíteni. A megkérdezettek 41%-a kiemelte, hogy a konzervek kiválóan alkalmasak arra, hogy a semmiből készítsenek ételeket.
Az emelkedő energiaárak közepette a brit fogyasztók a „fűtés és evés” mérséklésével is igyekeznek csökkenteni költségeiket, 43%-uk szerint a konzervek és más csomagolt élelmiszeripari termékekből való főzés a legolcsóbb.
Kapcsolódó cikkeink
A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >