Felgyorsult a diszkontok piaci részesedésének növekedési üteme
A diszkont 20, a hazai tulajdonban lévő lánc 12, a hipermarket 11 százalékkal nagyobb értékben adott el élelmiszert tavaly, mint egy évvel korábban – áll az AC Nielsen legfrissebb jelentésében.
A top 12 kategória közül a diszkont csatornában nyolcnak
emelkedett legnagyobb mértékben a forgalma. Kiemelkedik közülük – 20 százalékot
meghaladó bővüléssel az ásványvíz, a gyümölcslé, a húskészítmény és a sajt.
A
diszkontok terjeszkedésével párhuzamosan megfigyelhető a kereskedelmi márkás
termékek további térnyerése. Mivel a kereskedelmi márkákat általában az
alacsony árszegmensben kínálják, piaci részesedésük mennyiségben jóval nagyobb,
mint értékben. Mennyiségben 39 százalék a kereskedelmi márkák részaránya a kereskedelmi
forgalomból a Nielsen által mért élelmiszer és háztartási vegyi áru
kategóriákból a tavalyi második félévben. Értékben viszont a felénél is
kevesebb, 17 százalék.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek
piaci részesedése – a Nielsen által mért kategóriákban – volumenben változatlan
maradt, míg értékben egyértelmû növekedést regisztráltak. Itt is kulcsszerepet játszanak a diszkontok, amelyekben a saját márkás termékek
részaránya a mennyiségi értékesítésben közeledik az 50 százalékhoz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >