Felgyorsult a diszkontok piaci részesedésének növekedési üteme
A diszkont 20, a hazai tulajdonban lévő lánc 12, a hipermarket 11 százalékkal nagyobb értékben adott el élelmiszert tavaly, mint egy évvel korábban – áll az AC Nielsen legfrissebb jelentésében.
A top 12 kategória közül a diszkont csatornában nyolcnak
emelkedett legnagyobb mértékben a forgalma. Kiemelkedik közülük – 20 százalékot
meghaladó bővüléssel az ásványvíz, a gyümölcslé, a húskészítmény és a sajt.
A
diszkontok terjeszkedésével párhuzamosan megfigyelhető a kereskedelmi márkás
termékek további térnyerése. Mivel a kereskedelmi márkákat általában az
alacsony árszegmensben kínálják, piaci részesedésük mennyiségben jóval nagyobb,
mint értékben. Mennyiségben 39 százalék a kereskedelmi márkák részaránya a kereskedelmi
forgalomból a Nielsen által mért élelmiszer és háztartási vegyi áru
kategóriákból a tavalyi második félévben. Értékben viszont a felénél is
kevesebb, 17 százalék.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek
piaci részesedése – a Nielsen által mért kategóriákban – volumenben változatlan
maradt, míg értékben egyértelmû növekedést regisztráltak. Itt is kulcsszerepet játszanak a diszkontok, amelyekben a saját márkás termékek
részaránya a mennyiségi értékesítésben közeledik az 50 százalékhoz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >