Felgyorsult a diszkontok piaci részesedésének növekedési üteme
A diszkont 20, a hazai tulajdonban lévő lánc 12, a hipermarket 11 százalékkal nagyobb értékben adott el élelmiszert tavaly, mint egy évvel korábban – áll az AC Nielsen legfrissebb jelentésében.
A top 12 kategória közül a diszkont csatornában nyolcnak
emelkedett legnagyobb mértékben a forgalma. Kiemelkedik közülük – 20 százalékot
meghaladó bővüléssel az ásványvíz, a gyümölcslé, a húskészítmény és a sajt.
A
diszkontok terjeszkedésével párhuzamosan megfigyelhető a kereskedelmi márkás
termékek további térnyerése. Mivel a kereskedelmi márkákat általában az
alacsony árszegmensben kínálják, piaci részesedésük mennyiségben jóval nagyobb,
mint értékben. Mennyiségben 39 százalék a kereskedelmi márkák részaránya a kereskedelmi
forgalomból a Nielsen által mért élelmiszer és háztartási vegyi áru
kategóriákból a tavalyi második félévben. Értékben viszont a felénél is
kevesebb, 17 százalék.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek
piaci részesedése – a Nielsen által mért kategóriákban – volumenben változatlan
maradt, míg értékben egyértelmû növekedést regisztráltak. Itt is kulcsszerepet játszanak a diszkontok, amelyekben a saját márkás termékek
részaránya a mennyiségi értékesítésben közeledik az 50 százalékhoz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: jó szezonra számítanak a csemegekukorica termelők
Idén jó szezonra számítanak a termelők, bőven jut a feldolgozóiparba…
Tovább olvasom >