Felforgató kiskereskedelmi koncepcióval terjeszkedik a Rohlik Európában
Tomáš Čupr alapító és vezérigazgató szerint a Rohlik a magát mind a gyors futárszolgálatoktól, mind a hagyományos online szupermarketektől megkülönböztető ajánlatával az európai élelmiszer-kiskereskedelem egyik felforgatója kíván lenni.
Az európai online élelmiszer-kiskereskedelem egyik legjelentősebb szereplője a 2014-ben alapított cseh Rohlik, amely jelenleg 13 városban működik a Cseh Köztársaságban, Romániában, Magyarországon, Ausztriában és Németországban. A cég a Spanyolországban és Olaszországban tervezett terjeszkedést a nehéz gazdasági helyzet miatt elnapolta, ám célja, hogy 2030-ra 30 európai városban legyen elérhető a vásárlók számára.
A Rohlik minden egyes piacra más-más néven lépett be: Magyarországon kifli.hu, Ausztriában Gurkerl.at, és a legnagyobb piacot jelentő, a terjeszkedés szempontjából jelenleg prioritást élvező Németországban Knuspr.de a neve. A cég terve az, hogy előbb Németországban váljon naggyá, aztán terjeszkedjen Európa többi részén is. A Knuspr már most is piacvezető Münchenben és Frankfurtban, nemrégiben pedig átvette a berlini Bringmeister futárszolgálatot az Edekától. A következő évben Hamburg és valószínűleg egy másik német város következik.
Mint azt a Sifted.eu weboldalnak adott interjúban Tomáš Čupr elmondta:
– Nem egyetlen vásárlással kapcsolatos célt szolgálunk, mint egy szupermarket, hanem öt- vagy hatfélét. És nyereségesek vagyunk.
A Rohlik teljes választékot kínál a fogyasztóknak a heti bevásárláshoz, a szárazárutól a helyi finomságokon át a háztartási termékekig, piperecikkekig, állateledelig. Összesen 17 000 cikkelem a szemben a futárszolgálatok által kínált mindössze 1500-4000 cikkel.
A megrendeléseket bár nem feltétlenül tíz percen belül szállítják ki, ám ha szükséges, a hatékony logisztikai rendszernek köszönhetően egy órán belül biztosan. A kiszállítás automatizált elosztóközpontokból történik, amelyekhez a vállalat saját szoftvert fejlesztett, és amelyekben a robotok a humán munkaerőnél háromszor gyorsabban dolgoznak.
Kapcsolódó cikkeink
Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >Európai terjeszkedésre készül a 7-Eleven
Stratégiai terjeszkedésre készül Európában a világ legnagyobb kényelmi üzletlánca, a…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >