Felforgató kiskereskedelmi koncepcióval terjeszkedik a Rohlik Európában
Tomáš Čupr alapító és vezérigazgató szerint a Rohlik a magát mind a gyors futárszolgálatoktól, mind a hagyományos online szupermarketektől megkülönböztető ajánlatával az európai élelmiszer-kiskereskedelem egyik felforgatója kíván lenni.
Az európai online élelmiszer-kiskereskedelem egyik legjelentősebb szereplője a 2014-ben alapított cseh Rohlik, amely jelenleg 13 városban működik a Cseh Köztársaságban, Romániában, Magyarországon, Ausztriában és Németországban. A cég a Spanyolországban és Olaszországban tervezett terjeszkedést a nehéz gazdasági helyzet miatt elnapolta, ám célja, hogy 2030-ra 30 európai városban legyen elérhető a vásárlók számára.
A Rohlik minden egyes piacra más-más néven lépett be: Magyarországon kifli.hu, Ausztriában Gurkerl.at, és a legnagyobb piacot jelentő, a terjeszkedés szempontjából jelenleg prioritást élvező Németországban Knuspr.de a neve. A cég terve az, hogy előbb Németországban váljon naggyá, aztán terjeszkedjen Európa többi részén is. A Knuspr már most is piacvezető Münchenben és Frankfurtban, nemrégiben pedig átvette a berlini Bringmeister futárszolgálatot az Edekától. A következő évben Hamburg és valószínűleg egy másik német város következik.
Mint azt a Sifted.eu weboldalnak adott interjúban Tomáš Čupr elmondta:
– Nem egyetlen vásárlással kapcsolatos célt szolgálunk, mint egy szupermarket, hanem öt- vagy hatfélét. És nyereségesek vagyunk.
A Rohlik teljes választékot kínál a fogyasztóknak a heti bevásárláshoz, a szárazárutól a helyi finomságokon át a háztartási termékekig, piperecikkekig, állateledelig. Összesen 17 000 cikkelem a szemben a futárszolgálatok által kínált mindössze 1500-4000 cikkel.
A megrendeléseket bár nem feltétlenül tíz percen belül szállítják ki, ám ha szükséges, a hatékony logisztikai rendszernek köszönhetően egy órán belül biztosan. A kiszállítás automatizált elosztóközpontokból történik, amelyekhez a vállalat saját szoftvert fejlesztett, és amelyekben a robotok a humán munkaerőnél háromszor gyorsabban dolgoznak.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre magasabb állatjóléti elvárásokat támaszt a német Lidl
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Digitális reklámforradalom a német diszkontláncnál: bővíti médiakínálatát a Netto Marken-Discount
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben csökkent júliusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az euróövezeti GDP 0,1 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző negyedévhez képest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >