Féléves csúcson a németországi infláció
Februárban féléves csúcson tartotta magát a németországi infláció a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken publikált végleges adatai alapján.
Februárban az egy évvel korábbihoz képest 1,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak Németországban a Destatis előzetes becslését megerősítő végleges adatai szerint. A németországi infláció januárban is 1,7 százalék, hathavi csúcs volt.
A legnagyobb mértékben az élelmiszerek ára emelkedett februárban, 3,3 százalékkal. Ezen belül a gyümölcsök ára 9,0 százalékkal, a húsáruké 8,0 százalékkal. Az étkezési zsírok és olajok ára 6,5 százalékkal csökkent.
Az energiaárak 2,0 százalékkal emelkedtek februárban. Energiaárak nélkül 1,5 százalékos volt a februári német infláció. Az energiaárakon belül az áram ára 4,4 százalékkal ment feljebb, az üzemanyagok ára pedig 3,0 százalékkal. Az üzemanyagokon belül a benzin ára 4,4 százalékkal ment fel, a dízelé 0,3 százalékkal csökkent. A fűtőolaj ára 10,1 százalékkal csökkent.
Az előző havihoz képest 0,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban. Januárban 0,6 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az előző havihoz képest.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált árindex, a HICP éves bázison 1,7 százalék lett februárban a januári 1,6 százalék után, havi bázison pedig 0,6 százalék a januári mínusz 0,8 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >