Féléves csúcson a németországi infláció
Februárban féléves csúcson tartotta magát a németországi infláció a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken publikált végleges adatai alapján.
Februárban az egy évvel korábbihoz képest 1,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak Németországban a Destatis előzetes becslését megerősítő végleges adatai szerint. A németországi infláció januárban is 1,7 százalék, hathavi csúcs volt.
A legnagyobb mértékben az élelmiszerek ára emelkedett februárban, 3,3 százalékkal. Ezen belül a gyümölcsök ára 9,0 százalékkal, a húsáruké 8,0 százalékkal. Az étkezési zsírok és olajok ára 6,5 százalékkal csökkent.
Az energiaárak 2,0 százalékkal emelkedtek februárban. Energiaárak nélkül 1,5 százalékos volt a februári német infláció. Az energiaárakon belül az áram ára 4,4 százalékkal ment feljebb, az üzemanyagok ára pedig 3,0 százalékkal. Az üzemanyagokon belül a benzin ára 4,4 százalékkal ment fel, a dízelé 0,3 százalékkal csökkent. A fűtőolaj ára 10,1 százalékkal csökkent.
Az előző havihoz képest 0,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban. Januárban 0,6 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az előző havihoz képest.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált árindex, a HICP éves bázison 1,7 százalék lett februárban a januári 1,6 százalék után, havi bázison pedig 0,6 százalék a januári mínusz 0,8 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >