Felértékelődő értékesítők: verseny indult a legjobbakért
A nehéz gazdasági helyzet miatti nyomás hatására felértékelődik az értékesítők szerepe a vállalatoknál. A turbulens gazdasági helyzetre a cégek logikus válasza a sales csapat erősítése, ami az értékesítők iránti kereslet élénküléséhez vezetett. Egyre élesebb a verseny a legjobb értékesítők megszerzéséért – állítja Horányi-Kiss Annamária, recruitment szakértő, a JIT Talent vezető tanácsadója.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
A szakember szerint minél nehezebb a gazdasági környezet, annál nagyobb az értékesítők szerepe, hiszen közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel. Egy tapasztalt és tehetséges értékesítő nemcsak a bevétel növelésében játszik jelentős szerepet, hanem az ügyfélkapcsolatok erősítésében és az ügyfél-elégedettség növelésében is. Ebben az időszakban az értékesítők innovatív megközelítéseikkel és mélyreható piaci ismereteikkel képesek új üzleti lehetőségeket felismerni és kihasználni, amelyek hozzájárulnak a vállalat hosszú távú sikeréhez.
Azonban a nehéz gazdasági helyzet és a cégekre nehezedő nyomás gyakran irreális elvárásokhoz vezet, amelyekkel az értékesítőknek kell szembenézniük. Ugyanakkor a költségek csökkentésére tett kísérletek közepette sok vállalat a bérek és juttatások befagyasztására, vagy akár csökkentésére kényszerül, ami rontja az értékesítők motivációját és elkötelezettségét, valamint fluktuációhoz vezet.
– Sokan úgy érzik, hogy jelenlegi helyzetük nem biztosít számukra elegendő fejlődési lehetőséget vagy anyagi biztonságot. Az irreális elvárások és az értékesítési célok folyamatos nyomása miatt egyre többen döntenek úgy, hogy új lehetőségek után néznek, keresve azokat a vállalatokat, amelyek stabilitást, megfelelő bérezést és hosszú távú perspektívát kínálnak – magyarázza Horányi-Kiss Annamária.
Véleménye szerint ez a trend egyúttal lehetőséget is kínál a vállalatok számára, hogy minőségi cserét hajtsanak végre az értékesítők között, ezzel a költségek növelése nélkül javítva a sales csapat eredményességét. //
Kapcsolódó cikkeink
Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >A menopauzában is segítő joghurtalternatívát dob piacra a Coconut Collab
Az új „sűrű és krémes” Protein Yog növényi eredetű, és…
Tovább olvasom >Felsőfokú borismereti képzés
Szeptembertől magyarul és angolul is elérhető borismereti és borkulturális kurzus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >