Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás iránti valós elköteleződést – derül ki a Lengyel Digitális Gazdasági Kamara legfrissebb jelentéséből. Bár Lengyelország jelentős növekedési potenciált kínál a külföldi e-kereskedelmi cégek számára, a piac rendkívül igényes, figyelmeztet a tanulmány.
A „Felelős e-kereskedelem 2024” című jelentés szerint a lengyel fogyasztók nem csupán versenyképes árakat keresnek, hanem olyan vállalatokat is, amelyek hitelesen képviselik a fenntarthatóság eszméjét és az etikus üzleti gyakorlatokat alkalmaznak. Az ökológia és a társadalmi felelősségvállalás kérdései egyre nagyobb figyelmet kapnak, ami egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a külföldi szereplők számára.
A lengyel vásárlók negyede azokat a márkákat részesíti előnyben, amelyek környezetvédelmi tanúsítványokkal rendelkeznek és etikus üzleti gyakorlatokat folytatnak. Az öko-barát csomagolás is egyre fontosabb: a vásárlók 63%-a szívesebben választ olyan online üzletet, amely környezetbarát csomagolást kínál. A vásárlók további 26%-a számára fontosak a márkák által képviselt értékek és eszmék, ami jelentős növekedést mutat az elmúlt évekhez képest.
A Lengyel Digitális Gazdasági Kamara hangsúlyozza, hogy a Lengyelországba belépni kívánó külföldi cégeknek alkalmazkodniuk kell a helyi elvárásokhoz. Például a lengyel vásárlók 56%-a hajlandó elfogadni a hosszabb szállítási időt, ha ezzel csökkenthető a szállítás szén-dioxid-lábnyoma. Ez azt jelenti, hogy bár a gyors szállítás továbbra is fontos, a „zöld szállítás” egyre nagyobb teret nyer.
Az e-kereskedelem elfogadottsága az elmúlt tíz évben megduplázódott Lengyelországban, és mára az internethasználók 90%-a vásárol online. A helyi online vállalkozások száma is növekedett: tavaly nyáron a kamara körülbelül 150 ezer online kereskedőt számlált. Az ország legnépszerűbb platformja az Allegro, amely egyben Európa egyik legnagyobb piactere, bár az utóbbi években olyan versenytársak is megjelentek, mint az Amazon és a Kaufland.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ha a tőke diktál, akkor a mesterséges intelligencia nem lesz tekintettel az emberre
Kollár Csaba, kibernetikus és jövőszakértő volt a FutureTalks Krizsó Szilviával…
Tovább olvasom >