Fél órát reggeliznek a magyarok
Egyre kevesebben szánnak időt a reggelizésre Magyarországon, akik reggeliznek, azok viszont közel fél órát töltenek vele és szendvicseket, pékárut esznek. Az édes reggeli nem népszerű a magyarok körében.
Szeretné megfordítani a negatív trendet a Világevő bloggere, Jókuti András és kutatás támogatója, a Breville. A manchesteri márka és blogger célja, hogy ismét népszerűvé tegyék a reggelizést Magyarországon, ezért a Világevő közösségi média oldalán több mint egy héten keresztül gyűjtöttek válaszokat a hazai reggelizők szokásairól. A kapott adatokat Jókuti a Szabadság téren mutatta be október 25-én, miközben egyszerűen elkészíthető reggeliket készített a téren összegyűlt érdeklődőknek.
Tejtermékek, szendvicsek, péksütemények – ezek a legnépszerűbb ételek azok között, akik a Világevő közösségi média oldalán feltett kérdésekre válaszoltak. Álomreggelinek a válaszadók 42 százaléka az amerikait választaná: édes és sós péksüteményekkel, gyümölcslevekkel, tarjákkal, kolbásszal – a bécsi reggeli, ami édes péksüteményekből, kenyérből, lekvárból és kávéból áll, csupán a válaszadók 8 százalékának körében népszerű.
SZENDVICSEKKEL INDULÓ NAPOK
A szendvicsek feltétjei között a zöldségek, zöldségkrémek a harmadik helyet érték el 20 százalékos arányukkal, felvágottakat közel másfélszer-annyian tesznek a reggeli péksüteményükre, mint zöldséget. A vajak, vajkrémek messze megelőzik a 3 százalékon álló, hazánkban idegen mogyorókrémet, illetve a válaszadók 5 százalékának körében népszerű mézet.
A reggelizők 38 százaléka nem tudatosan választ kenyeret, péksüteményt: általában azt veszi meg, amit kap, 31 százalék viszont ragaszkodik a teljes kiőrlésű gabonából készülő pékáruhoz.
Kétszer annyian kávéznak, mint teáznak reggel: a válaszadók 47 százaléka főz kávét és 23 százalék teát. Fentebb láttuk, hogy a gyümölcslevek sokak álomreggelijének fontos részei, mégis csupán a válaszolók hét százaléka öblíti le reggeli szendvicsét gyümölcslevekkel. A teázók közül a legtöbben fekete teát isznak, de nem sokkal kevesebb a gyümölcs-, illetve zöld teákat választók aránya – 32 százalék, illetve 27 és 25 százalék.
REGGELITŐL TÍZÓRAIIG
Több mint háromszor annyian reggeliznek, mint tízóraiznak a Világevőnek válaszolók közül. Érdekes, hogy a tízóraizás önmagában ritka: a tízóraizók nagyobb része reggelizik is. A reggelizők magas, 59 százalékos aránya mellett, 21 százalék tízóraizik is és 17 százalék a kizárólag tízóraizók aránya.
Nagyon kevesen, csak négy százaléknyian szánnak 30 percnél többet a reggelizésre. 10-30 percet 63 százalék, 26 százalék 5-10 percet tölt reggelivel.
A szakértők szerint ez a közel 30 perc számít soknak, sokan nem szánnak ennyi időt a reggelire – ezért döntött úgy a manchesterből érkező márka, a Breville, hogy Jókuti Andrással társul, és együtt tesznek azért, hogy minél többen térjenek vissza a reggelizéshez és ismét növekedjen a rendszeresen reggelizők száma. A Breville hagyományosan az életminőség mellett kötelezte el magát, eszközeivel az ételek elkészítése könnyebb és gyorsabb – így a sietős reggeleken sem kell nélkülözni a finom falatokat. Jókuti Andrással a Breville ezt bizonyította a Szabadság téri Hütte Cafénál, péntek reggel. Szombat reggel a blogger és a manchesteri márka megismétli a mutatványt: ismét minden érdeklődőt vendégül látnak a Szabadság téren, hogy megmutassanak néhány trükköt és receptet, amelyekkel pár perc alatt készíthető ízletes és változatos reggeli.
A Breville eszközeivel járul hozzá a reggelizés újrafelfedezéséhez: a reggelikészítésnek stimulálnia kell az érzékeket, így ösztönözve a gasztronómia újabb és újabb rejtett csodáinak felfedezését – ez a felfedezés könnyebb, hangulatosabb és vidámabb a manchesteri márka sokszínű és sokoldalú szendvicssütőivel, vízforralóival és kenyérpirítóival.
„A Breville márka koncepciója szerint az otthonunkban is korlátlan lehetőségek és kalandok várhatnak ránk. Termékeinkkel nem kevesebbet ígérünk, mint hogy hatunk az érzékekre és segítségükkel felvértezzük vásárlóinkat a konyhaművészet megismerését célzó missziójukban, úgy, hogy közben jól szórakoznak. Nekünk, mint a márka magyarországi forgalmazójának fontos, hogy az általunk képviselt termékek kiváló minőségűek, időtállóak legyenek és a piacon újító funkciókat kínáljanak a fogyasztóknak. Mindemellett magunk is szívesen használnánk azokat és színesítenénk velük otthonainkat.” – mondta el Draskovich Renáta, a Breville hazai forgalmazójának, a Rafinanz Orbicónak a marketing menedzsere.
A Breville Manchesterből érkezik Magyarországra, kollekciója a Media Marktokban és a Shopline online áruházban érhető el, hazai forgalmazója a Rafinanz Orbico Kft..
A Breville történetében nagy szerep jutott a szendvicssütőknek, a márka ma is vezető a háromszög-szendvicssütők területén hazájában. Ma már a Breville fejlesztései túlmutatnak az egyszerű szendvicssütőkön, és a cég büszke arra, hogy a legjobbat kínálja a panini sütők és a grillek között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >