Fekete péntek: a vásárlók egyetlen napon több ezer milliárd forintot költenek

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 26. 14:00

A hálaadást követő péntek (Fekete Péntek) már hosszú ideje az áruházak vásárlócsalogatója az Egyesült Államokban. Az üzletek gyakran 50, 70, de akár 80 százalékos árengedményekkel vonzzák a karácsonyi ajándékvásárlásra induló tömeget. Bár az akciók hallatán Magyarországon kevesen vannak, akik repülőre pattannak, azonban mindenképp érdemes szétnézni itthonról is az amerikai online boltok kedvezményes kínálatában.

A Fekete Péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban. Ezt a nevet 1966-ban adta a philadelphiai rendőrség, ugyanis a fekete péntekkel indul a karácsonyi bevásárlószezon, ami hatalmas dugókkal, a belvárosi boltokhoz siető vásárlók miatt tömött járdákkal és a boltok előtt feltorlódott hosszú sorokkal jár.

Sok kereskedő már a hajnali órákban kinyit, egyes áruházláncok pedig 24 órás nyitva tartással készülnek a rohamra. A fekete péntek keretében a kereskedők rendkívül alacsony (akár önköltség alatti) árakat szabnak, amellyel igyekeznek a tömegeket a boltjaikba vonzani.

A sajtó gyakran az év legnagyobb kiskereskedelmi forgalmát generáló napként utal a fekete péntekre – tavaly a MasterCard felmérése szerint 18,6 milliárd dollárt (közel 4 ezer milliárd forint) hagytak ott a fekete pénteken a vásárlók a boltokban (megjegyzendő azonban, hogy az agresszív vásárlócsalogató akciók miatt a bevétel gyakran még az önköltségi árat sem fedezi). Idén a szakértők 2,3 százalékos bevételnövekedés jósolnak.

A felmérések szerint 2010-ben a legkelendőbbek az elektronikai berendezések, valamint a felnőtt ruházati termékek lesznek. A magyar érdeklődőknek is érdemes lehet szétnézni egy-egy tengeren túli internetes áruházban a magas szállítási költségek ellenére, mivel a leértékeléseknek köszönhetően egyes termékek esetében még így is jóval olcsóbban juthatnak bizonyos termékekhez – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink