Fekete péntek: a magyarok több mint fele hallott az akciókról
A magyarok 54 százaléka már hallott a Black Friday-ről, vagyis a fekete péntekről, a vásárolni szándékozók pedig elsősorban ruházati termékeket vennének ezen a napon – derül ki a Millward Brown piackutató legfrissebb reprezentatív felméréséből, amelynek eredményeit csütörtökön juttatta el az MTI-nek.
A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek – idén november 27-e – elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
A Millward Brown felmérése szerint Magyarországon a 18-50 év közöttiek 28,1 százaléka tervezi, hogy a fekete pénteken vásárol majd, 40 százalékuk az online csatornát részesíti előnyben. A fiatalok (25-34 évesek), az átlagnál tájékozottabbak az eseményről, 61 százalékuk hallott róla.
A válaszadók 36 százaléka ruházatot vásárolna, ők épp kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének. A „bevásárlólistákon” szerepelnek továbbá konyhai kisgépek (porszívó, mixer, konyhai robotgép), ezeket a válaszadók 15 százaléka keresi, tévékészülékeket pedig 13 százalék vásárolna. A számítógép alkatrészeket és szépségápolási termékeket 8, illetve 7 százalék választotta.
A vásárlók negyede 30 és 60 ezer forint között tervez költeni a Black Friday eseményen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >