Fekete péntek: a magyarok több mint fele hallott az akciókról
A magyarok 54 százaléka már hallott a Black Friday-ről, vagyis a fekete péntekről, a vásárolni szándékozók pedig elsősorban ruházati termékeket vennének ezen a napon – derül ki a Millward Brown piackutató legfrissebb reprezentatív felméréséből, amelynek eredményeit csütörtökön juttatta el az MTI-nek.
A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek – idén november 27-e – elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
A Millward Brown felmérése szerint Magyarországon a 18-50 év közöttiek 28,1 százaléka tervezi, hogy a fekete pénteken vásárol majd, 40 százalékuk az online csatornát részesíti előnyben. A fiatalok (25-34 évesek), az átlagnál tájékozottabbak az eseményről, 61 százalékuk hallott róla.
A válaszadók 36 százaléka ruházatot vásárolna, ők épp kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének. A „bevásárlólistákon” szerepelnek továbbá konyhai kisgépek (porszívó, mixer, konyhai robotgép), ezeket a válaszadók 15 százaléka keresi, tévékészülékeket pedig 13 százalék vásárolna. A számítógép alkatrészeket és szépségápolási termékeket 8, illetve 7 százalék választotta.
A vásárlók negyede 30 és 60 ezer forint között tervez költeni a Black Friday eseményen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday eredmények: A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az évet
A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az…
Tovább olvasom >Giving Friday – 30 millió forinttal segíti a dm a gyerekek egészséges életmódra nevelését
A dm öt évvel ezelőtt úgy döntött, hogy átszínezi a…
Tovább olvasom >Az Artkartell-kampánya Black Friday alkalmából: „Fektess műtárgyakba a túlfogyasztás helyett!”
Az Artkartell „Fektess műtárgyakba a túlfogyasztás helyett!” címmel műtárgyvásárt szervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >